۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۲۵۲

محدودیت مراسم‌ عزاداری ماه محرم در هرمزگان به دلیل کرونا

محدودیت مراسم‌ عزاداری ماه محرم در هرمزگان به دلیل کرونا
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مراسم‌های محرم امسال باتوجه به گسترش ویروس کرونا و سلامتی عزاداران، با محدودیت و ممنوعیت در همه شهرهای استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد،  مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، عصر دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: مدت زمان اجرای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در مکان‌های سرپوشیده یک ساعت و در فضاهای باز حدود ۲ ساعت است.

وی بیان داشت: عزاداران هنگام حضور در مراسم بایستی وسایل شخصی همچون مهر، تسبیح، زنجیر و کتاب ادعیه همراه خود داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارداشت: توزیع نذورات نیز بایستی درقالب کمک‌های مومنانه به صورت خام و بیرون بر انجام شود.

وی بیان داشت: مکان‌های عزاداری قبل و بعد از مراسم ضدعفونی می‌شود و حضور افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و کودکان در عزاداری‌های ممنوع است.

انصاری راد یادآورشد: اجباری بودن ماسک برای همه عزاداران، رعایت فاصله اجتماعی ۲ متری و برگزاری مراسم با یک چهارم ظرفیت از دیگر محدودیت‌ها در این زمینه است.

هرگونه تجمع و آیین‌های محرم در هرمزگان ممنوع است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برگزاری مراسم زیرپرچم، تعزیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، علم گردانی پنجم محرم در میناب و هرگونه تجمع مشابه در ایام محرم ممنوع است.

انصاری راد ادامه داد: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و دسته روی در خارج از مکان‌های عزاداری، توزیع موادخوراکی و پذیرایی و استفاده از طبل و سنج نیز در محرم و صفر ممنوع است.

ارسال نظرات