۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۴۶۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قم؛

هیئتی‌ها باید عامل به دستورالعمل‌های بهداشتی باشند

هیئتی‌ها باید عامل به دستورالعمل‌های بهداشتی باشند
حجت الاسلام رضا عزت زمانی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیئتی‌ها و مسجدی‌ها، گفت: کارگروه‌های چهارده‌گانه‌ای برای برگزاری مطلوب عزاداری ایام محرم تشکیل شده و مشغول برنامه‌ریزی هستند
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم، در گفت‌وگوی خبری شبکه نور، با رد شبهه برگزار نشدن عزاداری ایام محرم، گفت: برخی افراد در روز‌های اخیر القا می‌کنند که عده‌ای نمی‌خواهند مراسم عزاداری امام حسین(ع) در قم برگزار شود، در حالی که این شبهات با واقعیت تطابق ندارد و این‌گونه القائات نادرست است.
وی توهین شمردن استفاده از ماسک در عزاداری یا حضور در عزاداری برای شهادت در راه امام حسین(ع) را نمونه دیگر از این شبهات برشمرد و تاکید کرد: همه هیئتی‌ها و مسجدی‌ها باید عامل به ضوابط قانونی باشند چرا که ما اجازه ضرر زدن به جان خود و دیگران را نداریم و بر اساس روایات اسلامی امام حسین(ع) هم قطعا راضی به حفظ جان عزاداران است.
حجت الاسلام عزت زمانی ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا برای چگونگی برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: به این منظور ۱۴ کارگروه در استان تشکیل شده تا مراسم عزاداری با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: ماموریت اصلی این کارگروه‌ها، اقامه عزا با رعایت کامل ضوابط بهداشتی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از ضرورت ثبت اطلاعات تمام هیئت‌های مذهبی در سامانه «بیرق» این اداره کل خبر داد و گفت: با این روش، دستورات بهداشتی لازم به متولیان هیئت‌ها ارائه خواهد شد.
حجت الاسلام عزت زمانی به برخی دستورات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: برگزاری هیئت‌ها در فضای باز و با حداکثر زمان ۲ ساعت، ممنوعیت پذیرایی و توزیع نذورات و ممنوعیت استفاده از طبل و سنج از جمله این دستورات است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی همچنین از ممنوعیت راه انداختن دسته‌جات عزاداری سخن گفت و افزود: حرکت دسته‌جات ممکن است با ایجاد تجمع به افزایش احتمال انتقال بیماری منجر شود، لذا از این رو هرگونه حرکت و برگزاری مراسم اقوام مختلف مانند تشت گذاری و امثال آن ممنوع است.
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی خود را تابع دستاورد‌های علمی می‌داند و از همه دستورات ابلاغی تبعیت خواهد کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی در عین حال از نظارت جدی بر اجرای این دستور العمل‌ها خبر داد و گفت: متولیان و خادمان هیئت‌ها، پیر غلامان آموزش‌های لازم را به عزاداران خواهند داد و خود بر این امور نظارت می‌کنند.
حجت‌الاسلام عزت زمانی در عین حال مردم را بهترین ناظر بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و افزود: سامانه‌ای آماده شده است تا بر اساس گزارشات مردمی، بر روند کار هیئت‌ها نظارت کند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی همچنین از مردم خواست علاوه بر نظارت بر روند عزاداری، خود متولی حفظ سلامت شان باشند و با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، همراه داشتن ماسک، آب و زیر انداز به این مهم کمک کنند.
ارسال نظرات