۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۷۱۰
بخشی از وصيت نامه شهيد محمدرضا فطرس؛

خانواده شهدا رسالت سنگینی در ادامه راه شهدا دارند

خانواده شهدا رسالت سنگینی در ادامه راه شهدا دارند
در وصیت نامه شهید فطرس به جایگاه و منزلت خانواده شهدا اشاره شده است و آمده است: خانواده شهدا در ادامه راه شهدا رسالت سنگینی بر دوش دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خرم آباد، در وصیت نامه شهید فطرس به جایگاه و منزلت خانواده شهدا اشاره شده است و آمده است: خانواده شهدا در ادامه راه شهدا رسالت سنگینی بر دوش دارند.

در بخشی از وصیت نامه شهید محمدرضا فطرس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

با درود به شهداي انقلاب اسلامي من اعلام مي كنم كه تا آخرين قطره خونم طرفدار جمهوري اسلامي بوده و هستم.

چند كار از دوستان مي خواهم برايم انجام بدهند يكي اينكه پدر و مادرم را دلداري بدهند و به آنها بگويند كه چه سعادتي نصيب من شده هرچند كه نمي شود مرا شهيد گفت چون لياقت اين را ندارم.

دوم اينكه برايم قرآن بخوانيد تا مي توانيد قرآن بخوانيد چون خيلي محتاج به قرآن مي باشم.

حرف بعدي من اين است كه اگر خواستند پولي به خانواده‌ام بدهند حتماً بدانند كه اين پول را به حساب جبهه هاي جنگ بريزند ديگر اينكه بخدا قسم من اين راهي را كه رفتم به دلخواه خودم رفتم و هيچكس نه مرا به زور فرستاده و نه چيز ديگري بوده و نه اجباري و خودم چون عشق به اسلام داشتم و هميشه مي خواسته‌ام يك خدمتگزار در راه اسلام باشم و دوست داشتم خدمتي در راه اسلام بكنم بهترين راهي را كه پيدا كرده‌ام همين راهي است كه الان رفته‌ام و هيچ كسی فكر نكنم راهي بهتر از اين پيدا كند.

پيشنهادي كه به بقيه دوستان و برادران دارم اين است كه اگر مي خواهند خدمتي در راه اسلام بكنند اينست كه اسلام را ياري کنند.

يك چند كلمه‌اي هم با پدر و مادرم صحبت دارم كه مادر و پدر عزيز مرا ببخشيد كه نتوانستم وظيفه فرزنديم را بجا بياورم.

پدر و مادر ناراحت نباشيد و شكايت نكنيد كه چرا من رفتم شما بايد بقيه فرزندانتان را در راه خدا بدهيد.

پدر و مادر به برادرانم ياد بدهيد كه مرد باشند و در مقابل سختي ها بايستند.

به آنها بگویيد كه مرد اسلام باشند و بگویيد كه شهادت و شهيد چه اجري دارد مادر، به خواهرم بگوئيد كه زينب گونه باشد شما بگذاريد كه همه فرزندانتان فداي اسلام شوند.

بگذاريد فرزندانتان فرزند اسلام باشند نه فرزند شما،بگذاريد همه فرزندانتان در راه اسلام فدا شوند و اين فدا شدن خونين بهترين نوع زندگيست،زندگي ابدي است زندگي خونين،مرگ سرخ به از زندگي ننگين است.

مادرم مهم نيست كه من رفتم، مهم اين است كه بعد از رفتنم شما بايد وظيفه مرا انجام بدهيد، من رفتم به سعادت خود رسيدم ولي شمایید كه بايد زينب گونه باشيد، شمایيد كه بايد اسلام را تبليغ كنيد چون چشم اميد همه مردم به خانواده‌هاي شهدا است حتي نمي دانم شما بدانيد يا نه خانواده‌هاي شهدا خيلي مقام والايي دارند، مادر شهيد خيلي مقام والايي دارد و در كنار اين مقام والا وظيفه سنگيني بر عهده‌اش مي باشد.

اگر گريه مي كنيد براي امام حسين(ع)گريه كنيد، براي مظلوميت امام حسين(ع)گريه كنيد براي مظلوميت جمهوري اسلامي گريه كنيد، براي مظلوميت شهيد بهشتي گريه كنيد.

دوستان عزيز شمایی كه روز و شب براي اسلام زحمت مي كشيد تمام كساني كه اين مطلب را مي شنويد بيایید به جاي اينكه هميشه در فكر اين باشيم كه ببينيم چه كسي چكار كرد چه كسي چه كار اشتباهي كرد بجاي اين بياییم دشمن اصلي را كه آمريكا است را بشناسيم برويم جلوي ورود آنها را از راه هاي مختلف بگيريم چند تا وصيتم در رابطه با خودم داشتم من خيلي دوست داشتم شهيد بشوم اميدوارم كه نصيبم بشود يكي اينكه تكه‌تكه شوم و ديگر اينكه تشنه بميرم و يا تكه‌تكه بشوم(در اينجا شهيد به گريه مي افتد و با گريه ادامه مي دهد)دوست داشتم حداقل دستهايم قطع شود و آنگاه شهید بشوم و آنگاه كه در روز قيامت پيش علي اكبر و ابوالفضل شرمنده نباشم من كه كاري نكرده ام براي اسلام خدايا اين سعادت را نصيب من بكن.

برايم سنگ قبر بزرگ هم نگيريد ساده باشد ولي اگر هم ساده بود حتما روي سنگ قبر كلمه (ف3)را بنويسيد كه معني انرا در آخر برايتان ميگويم ديگر اينكه اگر مي شود مرا با لباس هايم خاك كنيد و نمازم را هم آقا احمد طاهري (يكي از روحانيون خرم آباد)بخواند.

هميشه يادتان باشد نماز شب را بپا داريد و براي فرج امام زمان(عج)دعا بكنيد نماز فرج امام زمان(عج)را هميشه بخوانيد در نمازها در مجالس مذهبي در نوحه خواني‌ها هميشه براي سلامتي امام و طول عمرش دعا كنيد.

اين فقرا و مستمندان را فراموش نكنيد به آنها صدقه بدهيد به فقرا و مستمندان كمك كنيد ديگر اينكه تمام دوستان و تمام مسلمانان از يكديگر خرده بدل نگيرند تا مي توانيد بين همديگر وحدت را زياد كنيد كه در سايه وحدت است كه پيروزي بدست مي آيد و ديگر چون دعاي مومن در حق مومن هميشه مستجاب است هميشه در حق همديگر دعا كنيد، از مكروهات پرهيز كنيد و به مستحبات رو بياوريد و آنها را هم انجام بدهيد من نمي دانم با چه زباني طلب آمرزش و مغفرت كنم از خدا زيرا گناهان من خيلي زياد است.

همان(ف ۳) يعني فدايي سه هدف، فدايي خدا، فدايي قرآن، فدايي خميني، فدايي اين سه هدف اگر خدا قبول كند.

خدايا خون مرا از جمله خونب هایي كه در راه تو ريخته شده قرار بده خدايا فرج امام زمان(عج)را نزديك گردان./۹۴۵۱/د101/ب1

ارسال نظرات