۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۶۰۷۴۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

عزاداری امسال، نماد عقلانیت دینی و هوشمندی سیاسی باشد

عزاداری امسال، نماد عقلانیت دینی و هوشمندی سیاسی باشد
امام جمعه اهواز با بیان اینکه با برنامه ریزی اصولی در محرم به ناامیدسازی دشمنان اقدام کنیم، گفت: اقامه عزاداری باید نماد عقلانیت دینی، هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در رابطه با نحوه برگزاری مراسمات عزاداری با بیان اینکه امسال، متفاوت‌ترین محرم را در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد خواهیم بود، عنوان داشت: جوانان را توجیه کنیم تا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را سرلوحه قرار دهند و در محرم، عزاداری‌ها را در عین مقابله با کرونا، برپا کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه عزاداری‌های محرم در فضای حقیقی حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صورت بگیرد، اضافه کرد: امسال شکل و مدل عزاداری متفاوت است؛ از این رو سناریو‌های مختلف عزاداری به گونه‌ای پیاده سازی شود که از قرار گرفتن در میدان طراحی شده دشمن برای دوقطبی سازی جلوگیری گردد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه باید با برنامه ریزی اصولی در ماه محرم به ناامیدسازی دشمنان اقدام کنیم، ادامه داد: همه باید مواجهه اخلاقی و هوشمندانه‌ای در برخورد با دشمنان داشته باشند، سختی برگزاری مراسمات عزاداری در شرایط کنونی نباید مانع از برگزاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه ایده یابی و ابتکار در زمینه برگزاری عزاداری متفاوت با شرایط خاص فراهم شود، اظهار داشت: اقامه عزاداری باید نماد عقلانیت دینی، هوشمندی سیاسی و بصیرت انقلابی باشد و سفره احسان حسینی به صورت خشک و یا در خارج از مکان‌های عزاداری و پخت و پز توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز ظهر عاشورا در دسته‌های کوچک‌تر و فضای باز برگزار شود، بیان داشت: امسال باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در درب هر خانه‌ای پرچم یا حسین نصب گردد، در عزاداری‌ها حتما از ماسک استفاده شود و فاصله گذاری ها، رعایت گردد./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات