۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۶۶۰۷۹۵
نماینده ولی فقیه در همدان:

مردم کوفه به خاطر ترس از بنی امیه به امام حسین پشت کردند

مردم کوفه به خاطر ترس از بنی امیه به امام حسین پشت کردند
امام جمعه همدان گفت: مردم کوفه از روی ترس به امام حسین (ع) پشت کردند، اما اگر تمام عالم علیه ما صحنه سازی و تبلیغ ناصحیح کنند، ما پای امام خود می ایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جشنواره مالک اشتر با اشاره به رفتار امام علی(ع) با یاران خود، بیان کرد: امام با اینکه می دانستند اویس از افراد با ایمان و متعصب به احکام اسلامی است، اما ناله های سوزناک تری به مالک اشتر در نهج البلاغه می زنند.

وی در تصریح سخنان خود اضافه کرد: اهمیت بیشتر امام به مالک نسبت به اویس، به دلیل کارایی بیشتر مالک اشتر برای ولی خدا و نظام اسلامی است، پس درک می کنیم عمل صالح فقط نماز و عبادت نیست بلکه شامل کارایی یک فرد برای نظام اسلامی نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضمن تاکید بر اخلاص در عمل، اظهار کرد: درون مایه یک عمل صالح، اخلاص در آن عمل است و اگر خلوص نیت نباشد، عمل صالح هیچ اثری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمله امام حسین(ع) مبنی با مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است، مطرح کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا بین عزت و جان خویش، عزت را انتخاب کردند و امروز نیز باید برای خدمت به نظام و اسلام از آبروی خود مایه بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به ورود با تمام توان دشمنان در بحث حمله به اسلام و نظام اسلامی، اظهار کرد: ما نیز باید با تمام توان و امکانات به مقابله با آنان برخیزیم و نباید در برابر آنان سکوت کنیم.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به پشت کردن مردم کوفه به امام خود، گفت: مردم کوفه از روی ترس به امام خود پشت کردند اما انسان شجاع باید بدون ترس به جنگ با دشمنان برود و اگر تمام عالم علیه ما صحنه سازی و تبلیغ ناصحیح بکنند، ما پای امام خود می ایستیم./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات