۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۶۰۸۷۴

نگاهی به سوابق نماینده ولی فقیه در کاشان

نگاهی به سوابق نماینده ولی فقیه در کاشان
با کناره گیری آیت الله نمازی از نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان به این سمت منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، با کناره گیری آیت الله نمازی از نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین سیستان و بلوچستان به این سمت منصوب شد به همین مناسبت  به طور گذرا بیوگرافی آیت الله سلیمانی را مرور می کنیم.

آیت الله سلیمانی در سال 1326 در منطقه انو شهرستان سواد کوه تولد یافت، به تحصیل علوم دینی پرداخت و از محضر بزرگانی چون آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله گلپایگانی و آیت الله وحید خراسانی کسب علم کرد و درسن 23 سالگی از دروس خارج فقه و اصول این اساتید بهره ها برد.

وی همزمان بر سر درس اقتصاد در نهج البلاغه آیت الله نوری همدانی نشست و از مباحث کلامی و اعتقادی  آیت الله مکارم شیرازی بهره مند شد.

حاصل سال ها مجاهدت علمی وی  تسلط بر علومی نظیر کلام، تعلیم و تربیت، جامعه شناسی و بلاغت است و این تلاش ها آثار علمی متعددی نیز به همراه داشت که مهمترین آن ها کتاب الصوم است.

درسوابق ایشان نشان از اقدامات موثر و ماندگاری است که ازجمله این اقدامات می توان به  احداث حوزه علمیه امام هادى(ع)، احداث المهدى با مساحت چهار هزار و دویست متر مربع، احداث پژوهشکده معلمان ضمن خدمت، احداث دانشگاه غیر انتفاعى علوم و فنون مازندران مستقر در بابل می توان اشاره کرد.

آیت الله سلیمانی در سال های فعالیت خود مسؤولیت های نظیر امامت جمعه و عضویت در شوراى ائمه جمعه استان مازندران از 1359 تا 1380، عضو هیأت مؤسس مرکز آموزش ضمن خدمت معلمین بابلسر مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى، دانشگاه علوم پزشکى مازندران، دانشگاه علوم پزشکى بابل و مجتمع دانشگاهى کشاورزى و منابع طبیعى گرگان از سال‏هاى 1360 تا 1375، امام جمعه زاهدان و نماینده ولى فقیه در استان سیستان و بلوچستان از سال 1380، نماینده رهبرى در دانشگاه آزاد اسلامى سیستان و بلوچستان از سال 1380 تا 1386 را برعهده داشته است./1399/د102/ب1

ارسال نظرات