۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۶۰۸۷۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

اقامه عزای حسینی در ۲۰ بقعه متبرکه کرمانشاه

اقامه عزای حسینی در ۲۰ بقعه متبرکه کرمانشاه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از اقامه عزای حسینی در ۲۰ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی اظهار کرد: در حالی که محرم و صفر سال گذشته ویژه برنامه‌های عزاداری حسینی درآستان مبارک 40 امامزاده و بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار شد، امسال به دلیل مقابله با شیوع کرونا این ویژه برنامه ها با محدودیت هایی مواجه است و احتمالا در 20 بقعه استان مجالس عزای حسینی برپا شود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به برنامه ریزی برای فضاسازی محیطی بقاع متبرکه در آستانه محرم و صفر، گفت: بقاع متبرکه استان در آستانه ماه محرم سیاه پوش می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه محرم و صفر امسال در بقاع متبرکه استان تجمعات آنچنانی نداریم و تمامی برنامه ها با محدودیت برگزار خواهد شد، گفت: مجالس عزای حسینی تنها در بقاعی که فضای باز داشته باشند، برگزار خواهند شد، ضمن اینکه بقاع بزرگ نیز برای اقامه عزای حسینی با ظرفیت محدود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی ادامه داد: عزاداری های حسینی امسال در بقاع متبرکه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی برگزار خواهد شد، چون سلامت عزاداران از همه چیز مهمتر است.

حجت الاسلام صالحی گفت: از عزداران حسینی به ویژه افراد مسن تقاضا داریم ویژه برنامه های محرم و صفر و مداحی ها و عزدارای ها را از صداو سیما پیگیری کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های صداو سیما و فضای مجازی در محرم و صفر کرونایی امسال برای  برای انجام کارهای تبلیغی، گفت: اگرچه در محرم و صفر امسال اعزام مبلغ به صورت حضوری نداریم، اما مبلغین در فضای مجازی برنامه های تبلیغی خود را خواهد داشت.

حجت الاسلام صالحی در ادامه اشاره ای هم به برگزاری ویژه برنامه "شمیم حسینی" در بقاع متبرکه استان در محرم و صفر داشت و گفت: در این طرح با همکاری هیئات مذهبی حدود پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد./1400/د102/ب1

منبع: ایسنا

ارسال نظرات