۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۹۶۸
یادداشت؛

محرم‌ستیزی و محرم‌سوزی، در فضای حاکم کرونایی

محرم‌ستیزی و محرم‌سوزی، در فضای حاکم کرونایی
دنیا و ایران، امروز متمرکز بر کرونا و درگیر مبارزه با آن است. هر‌گونه قصور یا تقصیر در این مبارزه، از سوی حکومت‌ها یا هر جریان و عنصر مؤثر، برای مردم قابل پذیرش نیست.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی‌الیگودرزی مدرس حوزه علمیه قم و عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: امروز برای هر انسان خردورز و دارای وجدانِ فطری پاک، روشن است که صهیونیسم یا همان کانون نظام سلطه استکبار جهانی و همچنین جریانات و عناصر وابسته و پیرو آن، پیوسته با تمام توان برای ستیز و ضربه‌زدن به اسلام اهل‌بیتی مترصد فرصت هستند. این تقابل، همان «تقابل ریشه‌ای و همیشگی تاریخی جبهه حق و باطل» است که در هر زمانی با جلوه‌ای خاص بروز می‌کند. نظام سلطه جهانی در فضای حاکمیت کرونا نیز تلاش می‌کند از کرونا بویژه در ایام سوگواری حسینی به نفع خود بهره‌برداری کند.
مواجهه دنیا و ایران با کرونا: دنیا و ایران، امروز متمرکز بر کرونا و درگیر مبارزه با آن است. هر‌گونه قصور یا تقصیر در این مبارزه، از سوی حکومت‌ها یا هر جریان و عنصر مؤثر، برای مردم قابل پذیرش نیست. بر این اساس، توجه همه‌جانبه برای مبارزه با کرونا و پیشگیری از سرایت آن و نیز کشف داروی کارآمد برای درمان مبتلایان، تا تلاش همه‌جانبه مراکز مسؤول، برای کشف واکسن پیشگیری، به یک تکلیف عمومی کشورها از جمله ایران تبدیل شده است.
ایران‌ستیزی:‌ در چنین جو روانی‌ای، هر جریان و قدرتی بتواند حکومت یا جریان و عنصر مؤثری را با هر عنوانی، متهم به کوتاهی در امر مبارزه با کرونا کند، برگ برنده برای تاخت و تاز در عرصه اجتماعی را در اختیار خواهد گرفت. براین اساس، دشمنان در کمین نشسته و مترصدند تا اسلام اهل‌بیتی، نظام برآمده از آن و جریانات و عناصر مکتبی را با هر عنوان و بهانه‌ای، متهم به کوتاهی یا بی‌توجهی و تقصیر کنند. ایران از این جهت نیز، نوک پیکان تهاجم همه‌جانبه حکومت‌های استکباری فرصت‌طلب و وابستگان منطقه‌ای آنها قرار گرفته است. در این راستا نمونه‌هایی تقدیم می‌گردد.
1- اتهام‌زنی به ایران و قم: فراموش شدنی نیست که اوایل جولان کرونا در ایران، برنامه‌های گوناگون تحلیلی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، روانی و ... از همه سو علیه ایران، تشیع و حوزه علمیه قم، توسط استکبار رسانه‌ای سامان داده شد. تلاش عجیبی برای معرفی ایران و قم به عنوان کانون شیوع کرونا در منطقه تدارک شد.
2- تضعیف رابطه ایران و همسایگان: در پی این اتهام، خط ایجاد بدبینی و ایجاد فاصله بین ایران و کشورهای دارای رابطه با ایران بویژه کشورهای همسایه، با هدف تخریب ایران و حوزه علمیه قم به عنوان کانون تشیع صورت گرفت. چنین وانمود کردند که ایران تحت تحریم است و هرگز قادر به مبارزه با کرونا نخواهد بود، لذا کشورها باید در روابط‌شان با ایران، جانب احتیاط را پیش بگیرند تا گرفتار ویروس نشوند. با این روش، بار دیگر خط ایران‌هراسی و در پی آن، شعله‌ورتر کردن آتش ایران‌ستیزی‌شان را دامن زدند.
3- هدف گرفتن رابطه ایران و چین: مرموزانه ارتباط سازنده ایران و چین را هدف گرفتند و چنان وانمود کردند که ارتباط میان بخش‌های گوناگون این ۲ کشور، از جمله روابط تجاری و ارتباط نخبگانی، سبب انتقال ویروس کرونا از چین به ایران و از ایران به منطقه و همسایگان شده است.
4- ایران و کرونای ایتالیا: حتی آن زمان که شیوع وحشت‌آور کرونا در ایتالیا، دنیا را متوجه این کشور کرد، چنان وانمود کردند به خاطر شباهت‌های ژنتیکی مردم ایتالیا با ایران، ویروس به راحتی از ایران به ایتالیا منتقل و ایتالیا را ذلیل خود کرد. آن گروه از دولت‌های غربی که ایران‌ستیزند، از این فضای آشفته خود‌ساخته، خواستند پرچم پیشگامی مبارزه با کرونا را به نام خود بلند کنند، تا مثل فریبکاری همیشگی‌شان، چنان وانمود کنند که ما در نقطه مقابل ایران، مدافع اصلی و واقعی حقوق انسان‌ها در جهان هستیم. البته چیزی نگذشت که خداوند رحمت‌گر، توطئه دشمنان را وسیله رسوایی‌شان (حتی در ناتوانی مدیریت بحران داخلی ناشی از کرونا) و سبب شکسته شدن هیمنه استکباری‌شان قرار داد. به عنایت الهی با تدابیر رهبر حکیم انقلاب، هوشمندی و تکلیف‌مداری ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی و نیز درایت و همت بسیاری از مسؤولان نظام، بحران کرونا و فرصت‌طلبی دشمنان علیه ایران، خنثی شد و خدای مهربان، حقیقت را نمایان و دسیسه را به ضرر خودشان و به نفع ایران عزیز وارونه کرد و آن را به برگ برنده‌ای برای سربلندتر شدن ملت مؤمن، جهادی، بصیر و خیراندیش ایران تبدیل کرد.

  کرونا بهانه دیگر دشمنان اسلام ناب جهت کاهش تأثیر پیام نهضت حسینی
پیامی که بیش از هر زمانی جامعه انسانی نیازمند و جویای حق و حقیقت را اشباع می‌کند، پیام روح‌بخش جهانی است که از حلقوم بریده سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در گودال قتلگاه کربلا در طول تاریخ عقل و دل را مخاطب خود قرار داده است. جلوه‌های فوق‌تصوری از قدرت نجات‌بخش مکتب عاشورا، در طول تاریخ انقلاب اسلامی و پیروزی‌های جبهه مقاومت بر یزیدیان زمان، بروز کرد. برخی نخبگان پاک‌سرشت دنیا، با درک این تجربه امیدبخش و بی‌نظیر، گمشده خود را یافتند و در پی آن، مشتاق و پیش‌قدم در رساندن پیام نجات‌بخش کربلا به روح و ذهن نیازمند بشر شدند؛ بشری که خسته از ظلم نظام استعمارگر سرمایه‌داری لیبرال است.
همین که مسؤولان و پیشگامان کشور به ضرورت عزاداری محرم سال ۹۹ (البته با رعایت جزء به جزء پروتکل‌های بهداشتی) اشاره کردند، دشمنان با بهانه‌‌سازی، آن را به وسیله‌ای برای اسلام‌ستیزی و ایران‌هراسی تبدیل کردند. به شیوه‌های مختلف سعی می‌کنند عزاداری محرم ۹۹ که با انضباط شرایط کرونا انجام خواهد شد را عامل شیوع کرونا و اگر بتوانند محرم را عامل کهنه‌گرایی و ارتجاع تشیع معرفی کنند. به خیال واهی، مصمم و مترصدند تا از این رهگذر، محرم‌ستیزی یا دست کم محرم‌سوزی را به یک جریان تبدیل کنند. اتاق‌های فکر و غول‌های رسانه‌ای آمریکا، اسرائیل غاصب، برخی کشورهای اروپایی ایران‌ستیز و نیز سران و شیوخ خودفروخته، مرتجع و هواپرست عرب منطقه، با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به دور از تصور و باور مصممند از جو حاکم کرونا برای تحریف و به حاشیه بردن نهضت حسینی و کاهش تأثیر آن، علیه اسلام اهل‌بیتی و ملت مسلمان ایران و جبهه مقاومت بیشترین بهره را ببرند. البته تکلیف آحاد مردم، پیشگامان هیئات عزاداری، رسانه‌ها، کاربران فضای مجازی و همه دستگاه‌های مسؤول، در این سناریو‌سازی دشمنان بسیار روشن و بدون ابهام است.
در این راستا نیز گروه‌ها و عناصری که دیدگاه اعتقادی و سیاسی‌شان دارای انحراف یا نقص است؛ برخی خواسته و برخی ناخواسته، با موضع‌گیری و کنش‌ها و واکنش‌های حاشیه‌ساز، به رونق جبهه جریان شبهه‌سازی، شبهه‌‌افکنی و شبهه‌پراکنی دشمنان اسلام و ایران اسلامی دامن می‌زنند. می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:
- سنی بدلی: چون فرقه وهابیت و گروه‌های تکفیری متولد از وهابیت
- تشیع بدلی: چون تشیع لندنی، فرقه احمدالحسن، آن دسته از دراویش خود‌فروخته و ...
- روشنفکران غرب‌زده و واگرای داخلی
- منافقین
- شیفتگان تک‌بعدی حسینی: دل و احساسات این گروه تابع عقل و عقلانیت نیست و این طیف کم‌بصیرت یا بی‌بصیرت، فاقد تحلیل درست از اوضاع دنیا و فاقد تشخیص دوست از دشمن هستند؛ چه بسا آنان در زمانی خاص و بخشی از آنان پیوسته و همیشه، دوست و دشمن را جابه‌جا می‌پندارند.
- برخی صاحب‌منصبان در نظام جمهوری اسلامی ایران و ...
در پایان برای عاقبت به خیری و رشد و بلوغ همه‌جانبه ملت قهرمان ایران و جهان اسلام و نابودی نظام سلطه صهیونیستی، دست نیاز به درگاه حضرت بی‌نیاز دراز می‌کنیم.
ارسال نظرات