۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۶۱۰۰۳
آیت الله حیدری:

کرونا شکل برگزاری عزاداری ها را تغییر داد

کرونا شکل برگزاری عزاداری ها را تغییر داد
آیت الله حیدری با بیان اینکه کرونا شکل برگزاری مراسم و نه خود مراسم را تعطیل کرد، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید در مراسمات صورت بگیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال محرم متفاوتی را در شرایط کرونایی خواهیم داشت، عنوان داشت: شیعه در طول ۱۴ قرن گذشته همواره بر حسب شرایط، برنامه سوگواری و عزاداری بر سیدالشهدا را در بدترین شرایط برپا می‌کرد و هیچگاه تعطیل نشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در دوران بنی امیه و بنی عباس و حکومت حزب بعث در عراق، سختگیری‌های بسیاری در زمینه برپایی عزاداری‌های محرم صورت می‌گرفت، گفت: کرونا شکل برگزاری مراسم و نه خود مراسم را تعطیل کرد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید در مراسمات صورت بگیرد.

متولی مدرسه علمیه الغدیر اهواز خاطرنشان کرد: عقل و شرع در عمل به توصیه‌های بهداشتی برای سلامتی خود و دیگران تأکید دارد؛ از سوی دیگر مسأله حیثیت در عزاداری‌های حسینی مطرح است.

آیت الله حیدری با بیان اینکه دشمنان در پی بهانه برای تضعیف اسلام و شعائر دینی هستند، اظهار داشت: دستورالعمل‌های بهداشتی اگر رعایت نشود، دهان یاوه گویان برای تضعیف عزاداری و شبهه افکنی باز خواهد شد.

وی تأکید کرد: حفظ حرمت و قداست عزاداری حسینی، ضروری است و متولیان امر دقت کنند تا بهانه به دست دشمنان نیفتد و فرافکنی و جوسازی نداشته باشند./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات