۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۰۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

مراسم عزاداری ایام محرم تنها در فضای باز برگزار می شود

مراسم عزاداری ایام محرم تنها در فضای باز برگزار می شود
حجت الاسلام داداش زاده از برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تنها در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گویی در خصوص جزئیات و چگونگی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر در ایام شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی می‌توانند مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را تنها در فضاهای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم عزاداری بدون دریافت مجوز ممنوع است، افزود: تنها هیئت‌هایی که مجوز برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر را از تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با کرونا دریافت کرده‌اند، می‌توانند فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال برگزاری مراسم در مکان‌های پوشیده امکان‌پذیر نبوده و تنها در فضاهای باز میسر خواهد شد، گفت: در صورتی که قرار بر برگزاری مراسمی در مسجد یا حسینیه باشد باید با یک چهارم ظرفیت مسجد مورد نظر مراسم برگزار شود و سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها در فضاهای باز و کلاً به مدت دو ساعت امکان‌پذیر می‌باشد.

حجت الاسلام داداش زاده با تأکید بر اینکه در زمان برگزاری مراسم تمام شرکت کنندگان باید از ماسک استفاده کنند، گفت: هرگونه تجمعات و برگزاری دسته‌روی، سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان‌ها و کوچه‌ها ممنوع بوده و در صورت برگزاری با فاصله دو متری و زنجیر شخصی و یا ضد عفونی شده در هیئت حضور خواهند یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی که حاکم است برخی از مراسم از جمله شیرخوارگان علی اصغر (ع)، احلی من العسل، هفت محرم، همچنین دسته‌های عزاداری ویژه امام زاده‌ها را نخواهیم داشت.

وی در خصوص نحوه توزیع نذورات در ایام ماه محرم در استان، گفت: امسال توزیع و پخش نذورات در بین دسته جات را نخواهیم داشت و مردم می‌توانند نذورات خود را به صورت خشک و در قالب بسته‌های غذایی در بین نیازمندان توزیع کنند و در صورت طبخ غذای نذری نیز باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بازرسان انجام شده و به صورت بیرون‌بر باشد./1399/د101/ب1

ارسال نظرات