۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۶۱۱۲۲

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا با یک‌چهارم ظرفیت بقاع متبرکه همدان

برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا با یک‌چهارم ظرفیت بقاع متبرکه همدان
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) با یک‌چهارم ظرفیت بقاع متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، خسرو محمدی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) بقاع متبرکه استان با شرایط ویژه‌ آماده‌ برگزاری مراسم است.

وی با بیان اینکه مراسم به مدت ۱۰ شب از اول محرم، پس از نماز مغرب و عشاء و حدود یک ساعت برگزار خواهد شد گفت: تمام بقاع متبرکه‌ استان که دارای صحن و فضای باز هستند با یک چهارم ظرفیت پذیرای زائران گرامی خواهند بود.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه داشتن ماسک و لوازم شخصی مانند مهر، جانماز و... برای زائرین و عزاداران ضروری است تأکید کرد: از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد کهنسال و کودکان مراسم را از خانه و از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند گفت: زائران و عزاداران از توزیع هر گونه خوراکی با هر عنوان نذر و... خودداری کنند و اگر نذورات آنها در قالب خوراکی‌های خشک است صرفا از طریق خدام اقدام به توزیع شود.

محمدی خودداری از تجمع در صحن‌ها را تاکید کرد و با بیان اینکه حتما فاصله‌ اجتماعی در این محیط‌ها رعایت شود اظهار کرد:مردم همکاری‌های لازم را با خدام و متولیان برگزاری مراسم داشته باشند و در بهداشت محیط بقاع دقت کنند./1403/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات