۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۶۱۱۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

هیئات حسینی به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند

هیئات حسینی به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند
حجت الاسلام نظیری گفت: بنا نداریم با هیئات عزاداری در ماه محرم برخوردی صورت بگیرد و امیدواریم همه هیئات حسینی به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری؛ مدیرکل اداره تبلیغات استان همدان امروز در نشست کارگروه برگزاری محرم و صفر، بیان داشت: بنای ما بر این است که با هیچ هیئت عزاداری در ماه محرم برخوردی صورت نگیرد و امیدواریم همه هیئات حسینی به پروتکل های بهداشتی پایبند باشند.

وی با اشاره سخن برخی از افراد ناآگاه که می گویند در مجلس امام حسین(ع) کرونا وجود ندارد، تاکید کرد: در فرمایش حضرات معصومین(ع) آمده است که ما وقتی مریض می شویم، از خدا شفا را می خواهیم اما به طبیب مراجعه می کنیم چون طبیب یک واسطه است از این رو یک شیعه امیرالمونین(ع) نیز باید همیشه با کمک عقل و منطق درست و صحیح در مسیر زندگی حرکت کند.

وی تصریح کرد: برخی نگاه های انحرافی نیز به نظر بنده نشانه این است ما در جلسات و مجالس خود بیشتر به شکل شعاری و هیجانی عمل کردیم و شعور حسینی در جلسات ما کمرنگ بوده است.

حجت الاسلام نظیری در ادامه با اشاره به بحث نذورات بیان داشت: در بحث نذورات نیز ما سعی داریم که نذورات مردم و هیئات را به سمت کمک های مومنانه و نذورات اقلام بهداشتی سوق دهیم.

وی در ادامه با بیان برخی از برنامه های خاص در ماه محرم، مطرح کرد: یک از طرح های ما در ماه عزاداری امام حسین(ع)  طرح تبلیغ خدمت است، که در این طرح ما در 5 اداره پر مراجعه از کارمندان مومن و مذهبی، می خواهیم که با رسیدگی به کار مردم و برخورد مناسب با ارباب رجوع، خود را در خیمه عزای اباعبدالله(ع) تصور کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان ضمن تشکر از نهادها و ارگان هایی که در این مدت همکاری لازم را داشتند، عنوان کرد: در برخی از شهرستان ها بعضی از هیئات مشکل کمبود ماسک برای عزاداران را دارند و طبق دستورالعمل باید از سوی  نهاد های مربوطه به آن ها ماسک به اندازه کافی داده شود، که امیدواریم در روزهای آتی این مشکل نیز توسط مسئولان برطرف شود./1403/پ310/ب1

ارسال نظرات