۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۲۱۲
حجت الاسلام سرلک:

شرایط کرونایی مانعی برای شور حسینی در ایام محرم نشود

شرایط کرونایی مانعی برای شور حسینی در ایام محرم نشود
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی و معرفت افزایی نسبت به گفتمان عاشورا گفت: قطره وجود خود را به دریای بی کران امام حسین متصل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه قم در مراسم افتتاحیه «هفتمین سوگواره مجازی اشراق» و «نخستین سوگواره کنشگران عاشورایی» با یاد روحانی مجاهد مرحوم حاج احمد خسروی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه اباعبدالله(ع) ما را از حیرت ها و ضلالت های به کرانه لایزال الهی متصل می کنند، گفت: امام حسین(ع) نور هدایت «مستوحشین فی الظلم» هستند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به گفتمان عاشورا اظهار داشت: اگر از غفلت هایمان دست برداشته و قدری توجه کنیم درمی یابیم عشق به سیدالشهدا(ع) در فطرت ها وجود دارد، زیرا ایشان از همه هستی خود برای هدایت بشریت گذشته است.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی باید عزاداری ها را به بهترین شکل ممکن اقامه کنیم، افزود: امروز سوگواره مجازی اشراق یکی از کارهای انجام شده در راستای ادای حق عزاداری محرم بوده و به منزله پنجره ای به سوی «بی نهایتِ در دسترس» است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سوگواره مجازی اشراق به مثابه چاووشیِ قافله انسان هایی است که با  معیت اباعبدالله(ع) به سوی خداوند رهسپار شده اند، خاطرنشان کرد که تلاش می کنیم تا حال و هوای عزاداری سیدالشهدا(ع) را در فضای مجازی نهادینه سازی کنیم.

وی با اشاره به ضرورت بصیرت افزایی و معرفت افزایی نسبت به گفتمان عاشورا تأکید کرد: امام حسین(ع) حکم اقیانوس را دارند و ما باید قطره وجود خود را به این دریای بیکران متصل کنیم.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه خادمان دستگاه اباعبدالله(ع) در راه ایشان از همه هستی خود مایه می گذارند و ایثار و فداکاری می کنند، یادآور شد: با محدودیت های کرونایی باید از طریق فضای مجازی و برپایی مراسم با رعایت اصول بهداشتی حق عزاداری محرم را ادا کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات