۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۶۱۲۲۶
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هشدار داد؛

اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت در راستای تحقق سند ۲۰۳۰

اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت در راستای تحقق سند ۲۰۳۰
خزعلی با ابراز تأسف از بی‎توجهی به مسأله کاهش جمعیت گفت: متأسفانه به بهانه رعایت بهداشت خانواده، سیاست‎های کاهش جمعیت، عقیم سازی و سقط جنین به طور قانونی دنبال می ­شود.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، خانم کبری خزعلی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در  نشست تخصصی «نهادهای حکومتی و فاجعه جمعیت»، که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه بزرگترین خیانت به مردم کشور در بحث کنترل و کاهش جمعیت شده است، گفت: مسؤولان در اوایل دهه 60 تصویر هولناک و غیر واقعی از افزایش جمیعت برای مردم ترسیم کردند.

خزعلی با اشاره به آسیب‎ها و خطرات اعمال سیاست کاهش جمعیت در کشور بیان کرد: در حالی که قرار بود سیاست‎های کاهش جمعیتی در سال 71 پایان یابد، ولی تاکنون این سیاست ها ادامه یافته است، متأسفانه در سال 72 ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای فرزند چهارم را محدود کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سال 1390 علمکرد دولت‎ها را در کنترل جمعیت مورد انتقاد قرار دادند و خواستار تدوین برنامه در راستای افزایش جمعیت شدند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی را برای تعالی خانواده و رشد جمعیت کشور تدوین کرده است، گفت: این طرح مورد تأیید رهبر انقلاب قرار گرفته است و ایشان خواستند که این طرح از سوی نمایندگان مجلس و کمیسیون ها به صورت تخصصی پیگیری و اجرایی شود.

خزعلی با انتقاد از سیاست های غلط در زمینه کنترل جمعیت ابراز داشت: متأسفانه هنوز به بهانه سلامت مادران و رعایت بهداشت خانواده، سیاست های کاهش جمعیت، عقیم سازی مادران و سقط جنین به طور قانونی از سوی دولت و وزارت بهداشت دنبال می ­شود؛ در صورتی که مسؤولان باید برای مراکزی که سقط جنین انجام می دهند جریمه مادی، حبس و تعلیق از کار را در نظر بگیرند.

 وی با بیان اینکه بر اثر نفوذ، قانون کنترل جمعیت در مجلس به تصویب رسید، گفت: هرچند این قانون در سال 92 اصلاح شد، اما هنوز برخی سیاست های کنترل جمعیت در راستای اجرایی شدن سند 2030 در کشور در حال اجرا است.

خزعلی با بیان این که هر ساله شاهد کاهش 1700 تولد در کشور هستیم، تأکید کرد: صداوسیما، سازمان تبلیغات اسلامی، نمانیدگان مجلس و حوزویان در راستای افزایش جمعیت و تعالی خانواده مطالبه­ گر باشند و حوزویان و مبلغان حکم غیر شرعی و حقوقی بودن سقط جنین و ناباوری را برای مردم تبیین کنند.

خزعلی با ابراز تأسف از بی توجهی جامعه نخبگانی کشور و حوزویان به مسأله کاهش جمعیت گفت: باید نهادها و پژوهشگران حوزوی و مبلغان در عرصه افزایش جمعیت وارد میدان عمل شوند و دغدغه های رهبر انقلاب را در این زمینه تبلیغ و ترویج کنند./998/پ202/ق

ارسال نظرات