۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۶۱۲۳۰

ردپای جریان نفوذ در اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت

ردپای جریان نفوذ در اجرای سیاست‌های کنترل جمعیت
حجت الاسلام نیک بین با انتقاد از تصویب قوانین پیشین کنترل جمعیت گفت: مسؤولان لیبرال و نهاد‌های دولتی با پیروی از نظریات غربی به دنبال کاهش و کنترل جمعیت در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری سا، حجت الاسلام جواد نیک بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در سخنانی در همایش نشست تخصصی «نهاد های حکومتی و فاجعه جمعیت» که ظهر امروز در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سه رکن مردم، ولایت و دین شکل گرفته است، گفت: دشمنان درصدد بودند با ترورهای فیزیکی حضور مردم را در عرصه‎های سیاسی کمرنگ کنند و همچنین به دنبال ترور فیزیکی و شخصیتی رهبر انقلاب بودند؛ اما در این امر ناکام ماندند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تخریب دین و عقاید مردم استفاده خواهند کرد، تصریح کرد: یک عده مسؤول بی کفایت و بی‎دغدغه سردمدار و مدیر برخی نهادهای دولتی و کشوری شده اند که با ناکارآمدی و علمکرد خود سبب کمرنگ شدن مسائل دینی در جامعه هستند.

حجت الاسلام نیک بین با بیان اینکه پژوه نفوذ در تصویب قوانین و کنترل جمعیت خانواده در کشور رقم خورده است، گفت: بسیاری از هیأت های علمی دانشگاه ها و مدیران فعلی نهادهای دولتی تحصیل کرده کشورهای غربی هستند؛ از این رو افکار و نظریه های غربی را در بحث کنترل و کاهش جمعیت دنبال می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تصویب قوانین پیشین کاهش خانواده و کنترل جمعیت ابراز داشت: قوانین و لوایح به سختی تصویب و اجرایی می‎شوند و زمانی هم که به تصویب برسند، لغو آنها دشوار است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تدوین و پیگیری طرحی برای رشد و تعالی خانواده است، گفت: تنها نباید بسته حمایت­ های مالی را برای افزایش جمعیت مد نظر قرار دهیم؛ بلکه خانواده های متمکن و ثروتمند بدون فرزند یا کمترین فرزندان را دارند، حتی حیوانات خانگی را به جای فرزند پرورش می دهند.

حجت الاسلام نیک بین به مقدمات طرح گسترش خانواده در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فاجعه کاهش نسل و جمعیت زمانی حل می شود که خانواده‎های پرجمعیت با تعداد فرزندان زیاد به عنوان خانواده ناهنجار و بی فرهنگ در جامعه شناخته نشوند، بلکه به عنوان خانواده الگو، مطلوب و مطابق با فرهنگ ایران اسلامی مطرح باشند./998/پ202/ق

ارسال نظرات