۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۶۱۲۷۹
آیت الله میرباقری مطرح کرد؛

نجات مؤمنان از فتنه‌ها؛ هدف اصلی امام حسین

نجات مؤمنان از فتنه‌ها؛ هدف اصلی امام حسین
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام سیدالشهدا(ع) در کربلا در جهت امت سازی اسلامی و نجات مؤمنان از ظلمت‌ها، تاریکی‌ها و فتنه‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در نخستین شب محرم در هیأت ثارالله قم که در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شد، به تبیین چگونگی ایجاد نسل مؤمنان در تاریخ گفت: خداوند مقام نبوت و امامت را به حضرت ابراهیم عطا کرد و ادامه رسالت نبوت و امامت را در ذریه ایشان قرار داد.

آیت الله میرباقری با اشاره به آیه 124 سوره بقره بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) نسل خود در کنار خانه خدا برد و از خداوند خواست که برای آنها از تنهایی در بیاورد؛ اما هدف اصلی این پیامبر ایجاد نسل و امت سازی برای مؤمنان بوده است.

وی نسل سازی و امت ­سازی مؤمنانه را هدف نهایی رسالت انبیای الهی و امامت ائمه اطهار (ع)دانست و افزود: حضرت ابراهیم(ع) با ایجاد نسل در کنار خانه کعبه بسترهای به وجود آمدن نسل و امت مؤمنان را فراهم ساخته بود.

آیت الله میرباقری با اشاره به داستان قربانی شدن حضرت اسماعیل(ع) گفت: حضرت ابراهیم(ع) برای استمرار امت خود نیاز به ذبح عظیم داشت؛ از این رو می خواست فرزند خود را قربانی کند تا به ثواب اعظم خداوند دست بیاید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در صدد بود با قربانی کردن، امت خود را از فتنه های روزگار، ذلت ها و گمراهی های نجات دهد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ابراز داشت: خداوند ثواب اعظم خود را بر بکاء و زاری بر سید الشهداء(ع) قرار داد و بعد از این مرحله دعای حضرت ابراهیم(ع) مستجاب کرد و استمرار نبوت و امامت را در نسل ایشان باقی ماند.

وی با اینکه با شهادت سیدالشهدا(ع) اتفاقات بزرگی در جهان رخ داده است، گفت: اقدام سیدالشهدا(ع) در کربلا در جهت امت سازی اسلامی و نجات مؤمنان از ظلمت ها، تاریکی ها و فتنه ها بوده است و حقیقت حادثه کربلا در آخرت روشن خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادار سبب شد که امت اسلامی، سیره اهل بیت و معروف ها در جامعه احیا شوند و  منکرها و فتنه ها در جامعه بین بروند./998/پ202/ف

ارسال نظرات