۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۶۱۳۰۲
حجت الاسلام نصیرایی در گفت‌وگو با رسا:

برجامیان به جای پذیرش مسؤولیت خسارت‎ها مدعی شده‎اند

برجامیان به جای پذیرش مسؤولیت خسارت‎ها مدعی شده‎اند
نماینده مجلس با انتقاد از سوءمدیریت و بی تدبیری دولت در تحمیل خسارت‎های برجام به کشور و عدم پذیرش تبعات آن گفت: دولتمردان به جای دستاوردآفرینی از برجام، درس عبرت بگیرند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به بازی جدید آمریکا درباره مکانیسم ماشه علیه ایران اظهار داشت: اگر برجام از نگاه دولتمردان موفق بوده، با گذشت هفت سال که وقت ممکلت و کشور را هدر داده اند تا اهدافشان از برجام را بگویند، ثمرات آن را بیان کنند.

دولتمردان به جای دستاوردآفرینی از برجام، درس عبرت بگیرند

حجت الاسلام نصیرایی با بیان این که برجام گشایشی در وضعیت معیشت مردم ایجاد نکرد، اظهار داشت: از برجام توقع برداشتن تحریم ها را داشتیم و همزمان چرخ هسته ای و اقتصاد را بچرخاند؛ طبق گفته‎های آقای رییس جمهور، ایشان از داخل ماشین و پشت شیشه های دودی هم وضعیت جامعه را ارزیابی می کند اما ما این توان را نداریم و با حضور در میان مردم و جامعه، گشایشی در وضعیت اقتصاد و معیشت مردم مشاهده نمی کنیم، بنابراین، خودشان گزارشی از ثمرات برجام را ارائه دهند اما خلاف واقع بیان نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده دولت مبنی بر رفع تحریم ها با اجرای برجام تصریح کرد: بنا نبود که برجام صرفاً آمریکا را به عنوان زورگو در دنیا معرفی کند، چرا که همه دنیا بر این مسأله واقف بودند، بلکه به قول شخص آقای رییس جمهور و تیم سیاست خارجی و اقتصادی دولت قرار بود که برجام مسأله آب و خوراک ما را حل کند و بلافاصله تحریم ها برداشته شود.

مقاومت مردم، آمریکا را منزوی کرده است

وی با بیان این که اگر هر روز از دایره تأثیرگذاری آمریکایی ها کاسته می شود، ارتباطی به برجام ندارد، گفت: آمریکا و تمدن برآمده از تفکر لیبرالی حاکم بر دنیای امروز، هیچ ارزشی برای مباحث انسانی، حقوق بشری و اسلامی قائل نیست و این رویکرد روز به روز نمایان تر شده و دنیا بیدارتر می شود.

نماینده مردم فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر عدم وابستگی ایران در منظر دیگر کشورها تصریح کرد: کشورهایی که در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و مکانیسم ماشه مخالفت کردند، می‎دانند که در منطقه غرب آسیا و دنیا، تنها حکومتی که نه متکی به شرق و نه متکی به غرب است و اصول اخلاقی و توحیدی به عنوان متن تصمیم هایش قرار دارد، ایران است.

وی با بیان این که تضعیف شدن ایران منجر به خسارت برای تمام کشورها خواهد شد، افزود: تمام کشورها می دانند که فقط ایران در مقابل مستکبران و آمریکایی ها ایستاده و اگر ایران تضعیف شود، یقیناً دیگر کشورها نیز در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بیشترین خسارت را خواهند دید.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به این که اگر دشمنان بر ایران فائق بیایند، دنیا را به بردگی خواهند کشید، اظهار داشت: اگر آمریکایی ها و صهیونیست ها بتوانند بر ایران و نظام اسلامی فائق بیایند، شاهراه اصلی و رگ حیات اقتصادی دنیا که نفت و گاز است را به دست گرفته و تمام دنیا را به بردگی خواهند گرفت و برای هر قطره نفتی که بخواهند به دنیا بدهند، هزاران هزار برابرِ ارزش واقعی آن خواهند گرفت.

وی افزود: ملت ایران برای ارزش ها و اعتقاداتشان، هزینه داده اند، سختی کشیده و تحریم ها و فشارها را تحمل کرده اند تا ارزش های اسلامی، انسانی و توحیدی در جامعه حاکم باشد و به برکت مقاومت و ایستادگی مردم در برابر آمریکا این کشور روز به روز منزوی‎تر خواهد شد.

برجامیان به جای پذیرش تبعات خسارت‎ها مدعی شده‎اند

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم دوست دارند که ارزش های اسلامی و توحیدی در فرهنگ، اقتصاد، مدیریت، خانواده و مراودات اجتماعی شان حاکم شود و تمایلی ندارند که عده ای با ادعاهایی و به اسم ارزش ها حاکم شوند و مدیریت و اقتصاد کشور را به دست بگیرند و هر روز ثروتمندها ثروتمند تر و ضعفا ضعیف تر شوند.

وی با انتقاد از سوءمدیریت و بی تدبیری دولت در تحمیل خسارت‎های برجام به کشور و عدم پذیرش تبعات آن تأکید کرد: مردم دوست ندارند که علی رغم این همه شهید دادن و از خودگذشتگی، سرمایه داران و افرادی که ارزش هایشان در سواحل ترکیه و بریتانیا تعریف می شود و فرزندانشان در دیگر کشورها حضور دارند، بر جامعه حاکم شوند و بدون شرمندگی از خسارت‎هایی که بر ملت تحمیل شده با پررویی تمام مدعی نیز باشند./822/ت302/ق

ارسال نظرات