۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۳۰۵
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

مجالس عزاداری مؤمنان را از آسیب‌های روحی حفظ می‌کند

مجالس عزاداری مؤمنان را از آسیب‌های روحی حفظ می‌کند
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی ما را از آسیب های جسمی حفظ و نگهداری می کند؛ اما مجالس عزاداری ها مؤمنان را از آسیب های روحی حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در مجلس عزاداری سیدالشهداء که در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، به تبیین ضرورت برپایی مجالس و هیأت های عزاداری به ویژه امسال پرداخت و گفت: امسال شرایط ویژه ای برای محرم و عزاداری ها حاکم شده است؛ از این رو باید دستورالعمل­های بهداشتی را رعایت کرد و مجالس عزاداری سیدالشهدا برپا شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی ما را از آسیب های جسمی حفظ و نگهداری می کند؛ اما مجالس عزاداری مؤمنان را از آسیب های روحی حفظ خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: هدف از برپایی مجالس و اقامه عزا برای امام حسین(ع)، ترویج و تبیین معارف دینی، اخلاق و احکام است و سلامت روح نسبت حفظ سلامت جسم اهمیت دوچندان دارد و همان ضرورتی که ایجاب می کند دستورالعمل ها بهداشتی رعایت شود، همان ضرورت و مسائل به طور جدی تر ایجاب می کند که مجالس عزای سید الشهدا بر قرار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: هرچند باید دستورالعمل های بهداشتی در مجالس عزاداری و هیأت های مذهبی رعایت شود؛ اما هرگز نباید این مراسمات را تعطیل کرد و جلوی برگزاری آنها گرفته شود.

وی با بیان اینکه همراهی و همنیشینی ما با اهل بیت(ع) باید در دنیا و آخرت باشد، گفت: رسالت های الهی، معارف اسلام و آیات قران و روایات ائمه اطهار(ع)، تشریح و تبببن نهضت امام حسین (ع) را از طریق برپایی چنین مراسماتی می توان برای جامعه و نسل جوان تببین کرد.

وی با بیان اینکه انسان زمانی که از سیره اهل بیت(ع) جدا شود به پرتگاه گمراهی سقوط خواهد کرد، افزوذ: بیش از شش ماه کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده است، اما حقیقت آن را نمی دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه خداوند متعال یک موجود ذره بینی را ویروس مورد ابتلای جهان بشری قرار داده است، گفت: شاید شیوع این ویروس حکمت الهی بوده تا مردم توجه خداوند شوند و امار جهانی نشان می دهد جامع بشری اقبال به درگاه خدا داشته اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: جامعه بشری تا دیروز تصور می کردند که  مسلط بر همه امور است، اما امروز پیشرفته ترین کشورهای دنیا در شناخت این ویرویس درمانده و عاجز شده اند و نمی توانند واکسن این بیماری را تولید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به برکات مجالس عزای امام حسین(ع) ابراز داشت: چهاره قرن از حادثه کربلا گذشته است؛ اما مردم و جوانان برای امام حسین(ع) عزاداری و اشک و زاری می کنند و برخی جوانان بیان می کنند که منتظر ماه محرم و صفر هستیم تا خدمت به هیأت و مجالس عزای سیدالشهدا(ع) داشته باشیم./998/پ202/ق

ارسال نظرات