۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۶۱۳۶۷
آسمان سرخ، زمین ارغوانی (۱۳)

پیشنهاد راه اندازی ایستگاه سلامت به جای ایستگاه صلواتی

پیشنهاد راه اندازی ایستگاه سلامت به جای ایستگاه صلواتی
حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر نمی‌توانیم ایستگاه صلواتی بزنیم، ایستگاه سلامت داشته باشیم؛ شاید خیرات ماسک امروز بیشتر از چای و شربت ثواب داشته باشد.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ضمن بیان ماهیت هیأت و عزاداران گفت: حسینیان کسانی هستند که همیشه به یاد حسین(ع) هستند و اعتقادشان «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد» است؛ آنها در هر زمان و مکان و در همه حالات یا حسین می‌گویند.

وی با اشاره به وضع فعلی و وظیفۀ عزادارن اظهار داشت: اگر امسال شرایط کرونا نمی‌گذارد ما شور هیأت را آن‌گونه که می‌خواهیم داشته باشیم، معنایش تعطیل کردن و دلسرد شدن نیست؛ همچنین معنایش مخالفت با قوانین پزشکی هم نیست.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: معنای عزاداری در شرایط کرونا این است که ما در همه زمان‌ها و مکان‌ها و در هر شرایطی عزادار و عاشق شماییم؛ تا ظهور مهدی(عج) اشک ریز و گریه کن شماییم و اگر نمی‌توانیم امسال در جمع‌های متراکم شرکت کنیم، تعداد جلسات را بالا می‌بریم.

وی با بیان اینکه در هر خانه‌ای یک «السلام علی الحسین» نصب شود افزود: هر خانه یک حسینیه شود و هر فضای باز در هر محله می‌تواند یک حسینیه باشد. پرچم بزنند، بلندگو بگذارند، منبر بگیرند و مداحی کنند؛ اگر نمی‌توانیم شور داشته باشیم، تعداد را بالا می‌بریم؛ تک تک مجموعه‌ها، ادارات و مؤسسه‌ها مجلس روضه هستند.

کارشناس مسائل دینی ضمن ارائۀ راهکار دیگری ابراز کرد: به جای شورهای سینه زنی، روضه بخوانیم و اشک بریزیم؛ امسال باید معنای «انا قتیل العبره» جا بیفتد؛ همه باید بدانند که ما به کمک مادرش می‌رویم و آن بزرگوار را در گریه کردن یاری می‌کنیم.

وی افزود: اگر نمی‌توانیم نذری بدهیم، بسته‌های انفاق داشته باشیم؛ اگر نمی‌توانیم ایستگاه صلواتی بزنیم، ایستگاه سلامت داشته باشیم؛ خیرات شربت با خیرات ماسک تفاوت چندانی ندارد. شاید خیرات ماسک امروز بیشتر از چای و شربت ثواب داشته باشد و بسته‌های غذایی شاید بهتر از سفره‌هایی باشد که در هیأت می‌اندازیم.

حجت الاسلام ماندگاری ظرفیت فضای مجازی را برای تبلیغ زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام مناسب دانست و راه اندازی منبرها و روضه‌های مجازی را وسیلۀ خوبی برای تعظیم شعائر حسینی در شرایط کرونایی امسال بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و دین ما حفظ جان را از اهم واجبات می‌داند؛ این جان برای اسلام باید فدا شود همان‌گونه که حضرت اباعبدالله(ع) این کار را انجام داد؛ ولی جان ما نباید در راه مخالفت با قانون از دست برود./ت302/ف

ارسال نظرات