۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۶۲۰
امام جمعه همدان:

ولایت و امامت نیاز دیروز، امروز و فردای امت اسلام است

ولایت و امامت نیاز دیروز، امروز و فردای امت اسلام است
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امام در جامعه اسلامی به نوعی تجلی و خواست خداوند متعال است، گفت: ولایت و امامت نیاز دیروز، امروز و فردای امت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز با جمعی از فرماندهان انتظامی استان همدان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان در این دیدار اظهار داشت: اگر در بعد فرهنگی و دینی کار خاصی انجام ندهیم و وضعیت منفعل به خود بگیریم، بی شک باید منتظر تحریف ها و انحراف ها در ابعاد مختلف در جامعه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: با این وجود دین مقدس اسلام راه های درست را در پیش روی مومنین قرار داده است، از این رو برای تشخیص این راه ها مومن نیازمند بصیرت دینی می باشد.

امام جمعه همدان گفت: بی شک مساله تحریف در اسلام بر روی واقعه تاریخی غدیر خم تاثیر خود را گذاشت و اگر این تحریف ها در دوران ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) روی نمی داد بی گمان اکنون به دوران ظهور رسیده بودیم لذا باید گفت که ماحصل تحریفی که در غدیر رقم خود، انحراف جامعه اسلامی از مسیر پیامبر(ص) بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: در طول 1400 سال از عمر دین اسلام شاهد ایجاد فرقه های انحرافی از بطن این دین آسمانی توسط مستکبرین و دشمنان بوده و هستیم، از این رو اگر این وضعیت در جهان اسلام روی نمی داد اکنون جهان اسلام درگیر این همه نزاع و کشمکش درونی نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: یکی از موارد بسیار عجیب و البته تاسف بار این است که اسلام در آن زمان با وجود تبلیغات مسموم دستگاه بنی امیه به جایی رسیده بود که فرزند رسول خدا را به شهادت رساندند و این نشان داد که مسلمین بی بصیرت آن زمان هرگز نتوانستند که بزرگی ولایت و امامت را درک کنند.

این استاد حوزوی خاطرنشان ساخت: امام در جامعه اسلامی به نوعی تجلی و خواست خداوند متعال است، ولی امت بی بصیرت آن زمان این حقیقت را نمی توانستند درک کنند و همین باعث شد که از مسیر اصلی اسلام منحرف شوند.

امام جمعه همدان گفت: ولایت و امامت نیاز دیروز و امروز و فردای امت اسلام است، با این وجود می بینیم که در کشورهای عربی خبری از این موضوع نیست و همین امر باعث شده است که اسرائیل غاصب که دشمن شماره یک جهان اسلام است را به رسمیت بشناسند که این جای تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عنوان داشت: تقدیر خداوند متعال بر این بود که با ریخته شدن خون مطهر فرزند رسول خدا؛ امام حسین علیه السلام اسلام دوباره جانی دیگر بگیرد و اگر این اتفاق روی نمی داد شک نداشته باشید که اکنون نامی از اسلام باقی نمانده بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت مجالس عزای حسینی در این شبها، عنوان کرد: باید مومنین و عزاداران مجالس عزای حسینی را به عنوان یک محفل برای کسب آگاهی و معنویت از اسلام بدانند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات