۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۱۶۶۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

معارف اهل بیت را باید کارهای رسانه‌ای بین‌المللی نشر دهیم

معارف اهل بیت را باید کارهای رسانه‌ای بین‌المللی نشر دهیم
استاد حوزه با اشاره به لزوم کارهای بین‌المللی رسانه‌ای در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) گفت: معارف اهل بیت(ع) و مکتب شهید سلیمانی‌ها را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی استاد حوزه علمیه شب پنجم محرم در هیأت رزمندگان اسلام قم که در جوار مزار شهدای گمنام قم برگزار شد، ولایت امام معصوم(ع) را حقیقت قرآن کریم دانست، گفت: در روایات آمده است که اسلام بر پنج رکن نماز، زکات، روزه ماه رمضان، حج و ولایت اهل بیت(ع) بنا شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، ولایت اهل بیت(ع) نسبت به سایر ارکان دین برتری دارد، ادامه داد: در زمینه نماز، روزه، زکات و حج بر انسان ها آسان گرفته شده، اما در زمینه محبت و ولایت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) از جانب خداوند هیچ گونه تخفیفی داده نشده است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با تأکید بر ضرورت رسانه ای شدن حرکت هایی که در زمینه احیای مجالس عزاداری ماه محرم صورت می گیرد، اظهار داشت: بر اساس روایات، باید برای نشر و ترویج معارف اهل بیت(ع) کارهای گسترده ای صورت بگیرد، زیرا فریاد زدن برای ترویج ولایت ائمه معصومین(ع) بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمینه نشر و ترویج ولایت اهل بیت(ع) باید کارهای رسانه ای بین المللی صورت گیرد، به سرمایه گذاری میلیارد دلاری دشمن برای خاموش ساختن چراغ مکتب حسینی اشاره و تأکید کرد: همه ساله دشمن تلاش می کند این چراغ را خاموش کند، اما اول محرم، موج حسینی همه نقشه هایش را نقش بر آب می کند.

وی همچنین لزوم تبیین مکتب شهید سلیمانی برای نسل امروز و نسل های بعدی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شهید قاسم سلیمانی تنها یک شهید نیست که بخواهیم عکس و پوستر ایشان را بر دیوارها نصب کرده و از شهادت‌شان حسرت بخوریم، بلکه یک مکتب هستند که باید برای تبیین آن سرمایه گذاری کنیم؛ وظیفه ما انتقال معارف اهل بیت(ع) و مکتب شهید سلیمانی ها به نسل های بعدی است.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به ثواب عزاداری برای امام حسین(ع) از دیدگاه روایات، خاطرنشان کرد: اگر کسی تنها در مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) حاضر شود و فقط دلش بسوزد، حتی اگر اشکش هم جاری نشود، خداوند به پاس این «احتراق قلب» او را به صورت شادمان وارد صحنه محشر و قیامت خواهد کرد./841/پ202/ف

ارسال نظرات