۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۶۱۷۳۶
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

ایستادگی عزتمندانه در برابر مستکبران درس امام حسین برای آزادگان

ایستادگی عزتمندانه در برابر مستکبران درس امام حسین برای آزادگان
حجت الاسلام میرلوحی با اشاره به درس های سیاسی قیام عاشورا گفت: از امام حسین(ع) و قیام عاشورا درس می‌گیریم که به هیچ عنوان نباید تسلیم جبهه کفر و استکبار شویم.

حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به درس‌ها و پیامدهای سیاسی قیام عاشورا برای جامعه اسلامی ابراز داشت: اولین نکته ای که هر مخاطبی چه مسلمان و چه غیر مسلمان به عنوان یک درس و یک پیام مهم از نهضت کربلا و عاشورای امام حسین(ع) برداشت می‌کند پیام و درس عزت است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این که ما نباید استقلال خود را در جوامع بین المللی خدشه دار کنیم، گفت: همان طور که الگوی نهضت انقلاب ما، سرور و سالار شهیدان در برابر حاکمان طاغوت ایستادگی و مقاومت کردند تا این که جان مبارکشان را از دست دادند، ما هم باید تا آخرین قطره خون در مقابل طاغوت و طاغوتیان ایستادگی کنیم.

وی درباره عزت در مقابل دشمن و تسلیم نشدن در مقابل حکومت ظلم و استبداد افزود: ما از امام حسین(ع) و قیام او در روز عاشورا درس می‌گیریم که به هیچ عنوان نباید تسلیم جبهه کفر و استکبار شویم، امام حسین(ع) با این که می‌دانست اگر تسلیم جبهه استکبار نشود، کشته خواهد شد، اما حاضر نشد در برابر حکومت ظلم و استبداد تسلیم شود.

حجت الاسلام میرلوحی درباره منشأ بیداری اسلامی و مخالفت با ذلت بیان کرد: منشأ پیام «هیهات من الذله‎‌» که قبل از انقلاب، در دوران جنگ تحمیلی و همچنین در نهضت لبنان، یمن، بحرین و عراق سر داده شده، الگوگیری تمام این نهضت‌ها از حماسه حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی با بیان این که تحریم‌های دشمن نباید موجب شود تا ما از آرمان هایمان دست برداریم، یادآور شد: مسأله اسارت اهل بیت حضرت امام حسین(ع) باعث نشد، حضرت اباعبدالله(ع) از آرمان‌های الهی خویش دست بردارد.

حجت الاسلام میرلوحی به احیای امر به معروف و نهی از منکر توسط امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است؛ همانگونه که سردمداران طاغوت را در ایران ریشه کن کرد، قصد دارد تا سردمداران طاغوت در کل دنیا را ریشه کن کند.

وی درباره مقام و مسؤولیت در نظام اسلامی خاطر نشان کرد: ما از امام حسین(ع) آموخته‌ایم که نباید برای پست و مقام و دنیا طلبی با حاکمان استکبار جنگید، بلکه باید برای دین خدا و آرمان های الهی با طاغوت و طاغوتیان وارد جنگ شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) درباره حقانیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: همواره مطالبات نهضت انقلاب اسلامی مطابق با شعارهای عاشورا است از این رو در می‌یابیم که انقلاب اسلامی دچار انحراف نشده است./990/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
سلام بر حسین
0
0