۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۱۸۵۷
آیت الله حیدری:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها خواسته مراجع تقلید است

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها خواسته مراجع تقلید است
خوزستان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: مراجع تقلید و رهبرانقلاب بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌ها تأکید دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ظهر امروز مجلس عزای حسینی با حضور طلاب، اساتید و آیت الله حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسین (ع) اظهار داشت: ابعاد واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) بسیار است و طلاب مطالعه بیشتری نسبت به واقعه کربلا داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهداف نهضت امام حسین (ع) را آن حضرت به صراحت بیان کردند، عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر نخستین هدف قیام امام حسین (ع) است، فریضه‌ای که متأسفانه مغفول مانده و در صورت اهتمام بدان بسیای از مشکلات جامعه و جهان اسلام برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از گذشته تا به امروز تلاش بر پاکسازی واقعه کربلا از اذهان را دارند، گفت: کربلا نه تنها فراموش نشد بلکه روز به روز نام حسین و واقعه کربلا در جهان گسترش پیدا می‌کند، حضور پیروان سایر مذاهب و ادیان در پیاده روی اربعین بهترین گواه بر چنین سخنی است.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه محرم امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید از سوی همگان پیگیری شود، مراجع تقلید و رهبرانقلاب بر رعایت چنین دستورالعمل‌هایی تأکید دارند و مقلدان باید به پیروی از نظر مراجع بپردازند.

وی در پایان بیان داشت که مراسم دهه دوم محرم با حضور خطیب بین المللی، سیدمحمد صافی از طرف حوزه علمیه الغدیر در مصلای نماز جمعه اهواز برگزار خواهد شد./۹۴۵۶/پ310/ب1
ارسال نظرات