۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۶۲۰۷۸
در آستانه فرا رسیدن عاشورای حسینی؛

کتاب «برآستان عاشورا» به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی معرفی شد

کتاب «برآستان عاشورا» به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی معرفی شد
خراسان رضوی - در آستانه فرا رسیدن عاشورای حسینی و به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب «برآستان عاشورا» معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «بر آستان عاشورا» مجموعه‌ای از گفتارها و جستارهای عالم مجاهد آیت‬ الله آصفی(رحمةالله علیه) است که از فرهنگ عاشورا و پیکار در راه حق و عدالت سخن می‬‌گوید و بر این باور است، مسلمانان که وارثان امام حسین(ع) هستند تنها با این فرهنگ می‬‌توانند رسالت الهی را محقق سازند.

این کتاب با نگاهی نو به عاشورا، درس‬‌ها و آموزه‬‌هایی تازه و دریافت‌‬ها و آگاهی‬‌هایی ارزشمند را به خوانندگان عرضه می‌کند.

«امام حسین(ع) و تولی و تبری» و «نقدی بر قرائت دیگر از عاشورا» عناوین بخش‌هایی از این اثر است که در بخش نخست به موضوعاتی همچون، نقطه دوراهی در زندگی انسان، تأملاتی بر خطبه امام حسین(ع) در روز عاشورا، نامه امام حسین(ع) از کربلا به برادرش محمد بن حنیفه، شهادت‌طلبی در روز عاشورا، صحنه‌های تولی در زیارت وارث و... پرداخته شده است.

در بخشی با عنوان «عاشورا؛ یکی از روزهای جدایی حق از باطل» آمده است: عاشورا یکی از روزهای جدایی حق از باطل در تاریخ اسلام است که مردم را پس از آنکه روزهای عافیت و آسایش، آنان را گرد هم آورده بود به دو گروه تقسیم کرد، گروهی که در کنار حسین(ع) ایستادند و با بنی امیه جنگیدند و گروهی دیگر که در کنار بنی‌امیه ایستادند و با حسین(ع) نبرد کردند.

محمد تقدمی صابری کار ترجمه این اثر را بر عهده داشته و کتاب حاضر در شمارگان 400 نسخه و در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفته است./933/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات