۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۶۲۳۲۹
حجت الاسلام شجاعی مطرح کرد؛

ارز دولتی؛ بسترساز رانت و فساد در کشور

ارز دولتی؛ بسترساز رانت و فساد در کشور
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت:شاهد آشفتگی در مدیریت ارز در کشور هستیم و امروز ارز دولتی بستر رانت و فساد در کشور شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه هزینه کرد ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی گفت: متاسفانه ارز دولتی در کشور درست مدیریت نمی‌شود و بسترساز رانت و فساد در کشور شده و بعضا برای واردات کالاهایی هزینه می‌شود که جای تاسف دارد.

وی افزود: ‌از یک سو ما مشاهده می‌کنیم مواد اولیه و نهاده‌های دامی و کشاورزی به کشور وارد نمی‌شود و از سویی ارز کشور برای واردات کالاهایی هزینه می‌شود که آن کالاها در داخل تولید می‌شوند و به وفور کالاهایی با ارز دولتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود به کشور می‌آید که این روند به اقتصاد و تولید کشور آسیب جدی می‌زند.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: شاهد آشفتگی در مدیریت ارز در کشور هستیم که این مسئله در شرایط فعلی برای اقتصاد آسیب‌زاست.

شجاعی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با تولید کنندگان داشتم عده‌ای از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی گله مند بودند و عده‌ای هم عنوان می‌کردند که مواد اولیه به کشور وارد نمی‌شود و کارشان با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: باید دقت لازم صورت گیرد تا در شرایط خاص کنونی که هم با تحریم مواجهیم و هم با کرونا ارز دولتی برای واردات کالاهایی تخصیص یابد که امکان تولید آن در داخل نیست و به نوعی کالای استراتژیک هستند و نباید با بی‌دقتی منابع ارزی کشور را هدر داد./998/د102/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
درحوزه رسانه‌ها تعدد مهم نیست، تکثر و تنوع مهم است.
0
0