۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۶۲۴۴۶
حجت الاسلام موسوی تأکید کرد؛

لزوم یاری رسانه‌های دینی برای احیای موقوفات حوزوی

لزوم یاری رسانه‌های دینی برای احیای موقوفات حوزوی
مدیر موقوفات مدارس علمیه با بیان اینکه امروز بسیاری از موقوفات مضمحل و متروکه شده یا مغفول عنه واقع شده اند، گفت: باید با کمک رسانه ها در راستای احیای آنها قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی مدیر موقوفات مدارس علمیه پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از خبرگزاری رسا با حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل این رسانه حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام موسوی بر ضرورت رعایت صداقت در اطلاع رسانی ها از دیدگاه روایات تأکید کرد و گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی، خبرگزاری های خوب و متعددی که بتوانند پاسخگوی خبرگزاری های شایعه پرداز و گمراه کننده غربی باشند، وجود دارند.

مدیر موقوفات مدارس علمیه با بیان اینکه وقف سنت حسنه ای است که توسط ائمه معصومین(ع) شکل گرفت، عنوان کرد: امروز مردم مشتاق هستند به این سنت حسنه عمل کنند و برای آخرت خود باقیات صالحات و صدقه جاریه باقی بگذارند.

وی با اشاره به مصارف مختلف وقف ابراز داشت: وقف برای مدارس علمیه در زمینه تحصیل، امور مدرسین، ساخت و ساز و ترمیم مکان های آموزشی صورت می گیرد و گاهی به صورت عام است، یعنی شامل وسایل زیرساختی و جاری می شود که نام آن را «انتفاعی و منفعتی» گذاشته ایم.

حجت الاسلام موسوی با تقدیر از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حفظ موقوفات، بر ضرورت فعالیت رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ وقف تأکید و بیان کرد: امروز این سازمان برنامه های بسیاری برای احیای موقوفات ارائه داده و اگر بحث موقوفات مدارس علمیه کلید خورده به برکت همان برنامه ها است.

مدیر موقوفات مدارس علمیه با بیان اینکه امروز بسیاری از موقوفات مضمحل و متروکه شده یا مغفول عنه واقع شده اند، از این جهت ما باید با کمک رسانه ها در راستای احیای آنها قدم برداریم، گفت: امروز باید فرهنگ وقف را به وسیله طلابی که در خارج از کشور حضور دارند نیز ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید در جهت احیای موقوفات مدارس علمیه فعال باشند، اظهار کرد: اگر مردم بدانند در ملک یا محلی که وقف شده است ساکن هستند، هیچگاه راضی به موقوفه خواری نمی شوند، از این رو رسانه ها در مسائل حقوقی و منابع پایداری که در عداد موقوفات است نیز می توانند فعالیت و فرهنگ سازی داشته باشند./841/پ202/ق

ارسال نظرات