۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۶۲۵۴۳
معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات تأکید کرد؛

لزوم اهتمام نهادهای حوزوی بر گسترش معارف دینی در بستر فضای مجازی

لزوم اهتمام نهادهای حوزوی بر گسترش معارف دینی در بستر فضای مجازی
حجت الاسلام علیزاده بر گسترش معارفی دینی در بستر فضای مجازی تأکید کرد و گفت:حوزه‌های علمیه برای توسعه فرهنگ تشیع در دنیا از ابزار‌های نوین اهتمام ورزند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی علیزاده، معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه قم، پیش از ظهر امروز، در نشست خبری مرکز ملی و نوآوریی خلاقیت اشراق، که در معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، به ضرورت و اهمیت نوآوری و فناوری های نوین در کشور اشاره کرد و گفت: باید در عرصه فرهنگ و معارف دینی به سمت افق های نوین و نوآورانه حرکت کنیم و دفتر تبلیغات حوزه های علمیه قم این مسأله را در دستور کار اصلی خود قرار داده است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره ایجاد میزها و قطب های فکری فرهنگی در دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: این میزها به صورت تخصصی و مسأله محور به مسائل علمی، فرهنگی و اجتماعی همانند سبک زندگی، طلاق، جریان های و فرقه های نوظهور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی اهتمام ویژه ای به گسترش فضای مجازی و رسانه های نوین دارد، گفت: نیروهای تبلیغ تخصصی در هشت گروه شکل گرفته است که در زمینه های تبلیغ دانش آموزی دانشجویی مشاوره های خانواده شکل گرفته است.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: گسترش رویدادهای خلاقانه و ایده پردازی نوین و توسعه کسب و کارها در فضای مجازی در معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی دنبال می شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد کسب و کارهای در فضای مجازی گفت: ایده های نوین برای سرمایه گذری و خلق ثروت در محیط ها و بسترهای مناسب فضای مجازی در تمام کشورها دنیا در حال توسعه است.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: کشور ما در توسعه صنعت و فناوری خلاقیت موفق عمل کرده است؛ اما در عرصه فرهنگ و علوم و معارف دینی نیاز به توجه خلاقیت و نوآوری هستیم.

معاون فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: ادیان و مذاهب مختلف در صددند که با بهره گیری از فناوری­ های نوین پیام های خود را به صورت جذاب تری به جامعه هدف برسانند، از این رو حوزه های علمیه نیز برای گسترش معارف دینی و مذهب شیعه در جوامع بشری با استفاده از ابزارهای نوین اهتمام ورزند.

وی بر ضرورت و اهمیت توجه طلاب برای گسترش معارفی دینی در بستر فضای مجازی تأکید کرد و گفت: طلاب باید از تمام فرصت ها و راه نرفته برای گسترش معارف اسلامی با استفاده از نوآوری و فناوری نوین در سطح جهان استفاده کنند.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی شاهد جذب نیروهای با استعداد در حوزه های هستیم؛ اما فضایی برای ابراز ایده های نوین در حوزه های علمیه وجود نداشته است، اما در معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بسترها و زمینه ها برای استفاده از سرمایه های و نیروی انسانی حوزوی ایجاد شده است.

وی ابراز داشت: همکاری های مناسبی میان معاونت فضای مجازی معاونت علمی با دفتر فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم شکل گرفته است./998/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
سلام و تشکر از مجموعه
0
0