۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۶۶۲۵۵۵
سرپرست مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر:

تقویت ارتباط بین استاد و شاگرد در پیشرفت علمی طلبه مؤثر است

تقویت ارتباط بین استاد و شاگرد در پیشرفت علمی طلبه مؤثر است
فلاحی نیا بر ضرورت تقویت رابطه و حسن خلق بین طلبه و استاد تأکید کرد و گفت: ارتباط بین شاگرد و طلبه در پیشرفت علمی طلاب نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آرزو فلاحی نیا، ظهر امروز در جلسه هم اندیشی کادر و اساتید حوزه علمیه خواهران الشتر گفت: در سال تحصیلی جدید با توجه به همه گیری ویروس کرونا، کلاس های درس حوزه به صورت تلفیقی(حضوری و مجازی) برگزار می شود.

سرپرست حوزه علمیه بنت الرسول الشتر بر ضرورت تقویت رابطه بین اساتید و طلاب تأکید کرد و  افزود: حسن خلق و تواضع برگرفته از شاگرد پروری اهل بیت(ع)، علما والگو برداری از حضرات معصومین(ع) در ارتباط بین استاد وشاگرد است.

وی داشتن استعداد طلبگی را از یکی از معیارهای پذیرش طلاب جدیدالورود عنوان کرد و اظهار داشت: فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفایی استعداد طلاب امری ضروری است که باید مورد توجه اساتید قرار گیرد.

فلاحی نیا اساتید را بهترین الگو برای طلاب دانست و اذعان داشت: انتقال تواضع، نشاط، رأفت اساتید به طلاب به صورت مستقیم و غیرمستقیم امری مهم برای تهذیب نفس، رشد اخلاقی و علمی طلبه است.

وی بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای تعلیم، تعلم و تهذیب طلاب تأکید و خاطرنشان کرد: درونی کردن ارزش ها، هویت طلبگی برای طلاب توسط اساتید، مطالعه درسی و غیر درسی اساتید از جمله مواردی است که باید مورد توجه اساتید قرار گیرد.

سرپرست حوزه علمیه بنت الرسول الشتر بیان کرد: انتقال روحیه طلب علم به طلاب و چگونگی نحوه برگزاری  و ارائه دروس به صورت تلفیقی از حضوری و نیمه حضوری از دیگر مباحثی است که هر یک از اساتید می توانند نقش خود را به بهترین شکل در این زمینه ها ایفا کنند./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات