۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۲۶۳۴
امام جمعه ارومیه:

آموزش و پرورش دانش آموزان را طبق رهنمودهای رهبری تربیت کند

آموزش و پرورش دانش آموزان را طبق رهنمودهای رهبری تربیت کند
ارومیه - حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان است، گفت: آموزش و پرورش دانش آموزان را طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری تربیت کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه در گفت و گویی در خصوص بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه مسئله تعلیم و تربیت و جایگاه معلم در دین اسلام بسیار مهم و رفیع است، افزود: معلمین باید افتخار کنند خداوند چنین جایگاه و شغلی برای آنها نصیب کرده است چرا که معلمی شغل خداوند و انبیا است.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش باید در ۱۲ سالی که دانش‌آموزان در اختیار آنهاست با این ویژگی‌ها آنها را تربیت کند، ادامه داد: معلمین کاملاً متوجه ارزش شغل خود باشند چرا که معلم تربیت موجودی را عهده دار است که اگر به درستی تربیت شود مقام او از مقام فرشتگان نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: در مسئله صیانت از مقام معلم دومین وظیفه متوجه آموزش و پرورش است و باید امکانات کافی لازم را در اختیار معلمین قرار دهند و مشکلات آنها را رفع کند چراکه حل مشکلات معلمین سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه مسئولین استانی آموزش و پرورش منویات مقام معظم رهبری را در استان اجرایی و عملیاتی کنند، افزود: در گزینش نیروهای آموزش و پرورش دقت کافی و لازم باشد چراکه خانواده‌ها تربیت فرزندان خود را به معلمین می‌سپارند لذا باید مؤمن ترین و خالص‌ترین افراد در استخدام آموزش و پرورش مشغول به کار شوند.

وی در خصوص سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: اجرای خواسته یا ناخواسته سند ۲۰۳۰ باید در کشور متوقف شود، آموزش و پرورش استان باید به تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری در مسئله مهدهای کودک که بر لزوم مدیریت مهدهای کودک توسط آموزش و پرورش تاکید کردند عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: مقام معظم رهبری علت نفوذ دستگاه‌های استکبار در سیستم‌های آموزش و پرورش را تلاش برای تربیت ناصحیح دانش آموزان دانستند و اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش را از همین موارد خواندند لذا باید اجرای خواسته و ناخواسته این سند در کشور و در استان متوقف شود.

امام جمعه ارومیه در خصوص بازگشایی مدارس با وجود شیوع ویروس کرونا و اهمیت توجه مسئولان به سالم سازی محیط‌های آموزشی گفت: مسئولان آموزش و پرورش به مسئله سالم‌سازی محیط‌های آموزشی برای تربیت دانش آموزان کشور توجه بیشتری داشته باشند./1399/د102/ب1

ارسال نظرات