۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۶۲۶۳۹
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی:

طلاب سنی و شیعه می توانند یک جبهه واحد در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنند

طلاب سنی و شیعه می توانند یک جبهه واحد در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنند
کرمانشاه ـ امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: طلاب اهل سنت می توانید در کنار طلاب شیعه یک جبهه واحد در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از طلاب مدارس علمیه اهل سنت منطقه پاوه و اورامانات استان کرمانشاه امروز با ماموستا ملااحمد شیخی؛ امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی دیدار و گفتگو کردند.

ماموستا ملااحمد شیخی در این دیدار عنوان کرد: امیدواریم که سال تحصیلی جدید برای طلاب سالی پربار باشد و بتوانید که از لحظه لحظه حضورتان در مدارس علمیه بهره های معنوی و دینی ببرید.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: مسیری که شما انتخاب کرده اید، همان مسیر بزرگان و علما دین اسلام است، لذا هم شما و هم خانواده های شما باید به وجودتان افتخار کنند.

این عالم  اهل سنت با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع در یک مسیر حرکت می کنند، بیان داشت: خروجی تمامی حوزه های علمیه تربیت طلابی با علم و تقواست، طلابی که به عنوان یک عامل وحدت در جامعه اسلامی بتوانند نقش ایفا کنند.

ماموستا شیخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین حوزه های علمیه اهل سنت و اهل تشیع در کشور گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان تلاش های بسیاری برای ایجاد یک اختلاف عمیق بین روحانیون، طلاب و حوزویان دو مذهب اسلامی سنی و شیعه داشته و دارند.

وی تصریح کرد: و برای رسیدن به این خواسته هم از نیروهای نفوذی خود با استفاده از وعده های دروغین استفاده می کند و هم اینکه تلاش های زیادی برای تحریف تاریخ اسلام داشته و دارند، لذا باید همواره هوشیار باشید تا در دام این جریان های ضددینی و اسلامی گرفتار نشوید.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی گفت: طلبه ای که در بحث اخلاق، تقوا و تهذیب سرآمد است، بی شک هرگز به دنبال اختلاف نخواهد رفت، بنابراین سعی کنید ارتباط خود را با طلاب و مدارس علمیه اهل تشیع همچنان حفظ کنید، زیرا این ارتباط و برادری کابوس بزرگ دشمنان وحدت جهان اسلام است.

ماموستا شیخی با اشاره به اینکه تفرقه در جهان اسلام نتیجه دو موضوع است، خاطرنشان کرد: اولین عامل در ایجاد تفرقه در اسلام، تفسیر به رای برخی از علما دینی است. این علما بدون در نظر گرفتن حیات اسلام و دین رسول الله باورهای شخصی خود را وارد دین می کنند که این موضوع برای وحدت جهان اسلام بسیار خطرناک است.

این عالم اهل سنت گفت: یکی دیگر از عوامل اختلاف در بین مسلمین، تلاش های استعمار و استکبار است و این تلاش ها ریشه تاریخی در جهان اسلام دارند.

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی در پایان سخنان خود گفت: شما طلاب می توانید در کنار طلاب شیعه یک جبهه واحد در مقابل دشمنان اسلام ایجاد کنید و اگر این مهم به معنای واقعی کلمه محقق شود، آن زمان شاهد تاثیرگذاری مسلمین در معادلات جهانی خواهیم بود./1400//210/خ

ارسال نظرات