۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۶۲۷۳۸

همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جهاد دانشگاهی افزایش می‌یابد

همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جهاد دانشگاهی افزایش می‌یابد
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و رییس جهاد دانشگاهی به‌منظور افزایش همکاری دو مجموعه دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با حضور در مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین ربانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز خدمات در این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی را از نهادهای انقلابی می‌دانیم و ارتباط چنین نهادی با مراکز حوزوی امری ضروری است.

وی بیان کرد: ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای رشد کشور و ارتقای سطوح مختلف علمی و دانشی و معنوی استفاده کنیم و امیدوارم این جلسه سرآغاز یک همراهی و همدلی بیشتر شود و نتیجه آن برای انقلاب و کشور خیر و رحمت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به رسالت و مأموریت مرکز خدمات تصریح کرد: مرکز خدمات نهادی است که تمامی طلاب برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و سنی و همچنین خانواده‌های آنان را تحت پوشش خود دارد و به آنها خدمت‌رسانی می‌کند.

وی گفت: ساختمان الهادی یادگار آیت الله مشکینی است که ایشان آن را با انگیزه خدمت به ضعفا و روحانیون تأسیس کردند و بعد با مشکلاتی رو به رو شد که به بهره‌برداری نرسیده است و چند سالی است که به مرکز خدمات واگذار شده است.

رئیس مرکز خدمات افزود: مرکز خدمات برای بهره‌برداری مناسب از این ساختمان استقبال می‌کند با مجموعه‌های خدمت رسان در قابل تفاهم‌نامه‌ای همکاری کند.

در ادامه جلسه دکتر طیبی با بیان اینکه به لحاظ باورهای دینی توسعه فرهنگی و علمی را از عوامل اصلی پیشرفت کشور می‌دانیم، گفت: توسعه فرهنگی به عنوان زیرساخت است و توسعه علمی و فناوری می‌تواند بنای خود را روی این زیرساخت بسازد و جامعه‌ای ساخته شود که خیر دنیا و آخرت را برای مردم فراهم آورد.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب هم در بحث فرهنگی می‌خواستند ما را به سمت غرب ببرند و هم به لحاظ علمی و فناورانه نمی‌خواستند ما پیشرفتی داشته باشیم تا کشور ما اقتدار نداشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: بعد از انقلاب به دلیل روحیه خودباوری که امام(ره) در مردم و نسل جوان ایجاد کرده بود این ایده وجود داشت که باید اثبات کنیم کشور توان انجام کارهای علمی و فناورانه را دارد.

وی تصریح کرد: با لطف خداوند و با روحیه و فرهنگی جهادی که در کشور ایجاد شده بود اثبات شد که توان حرکت در مرز علم و کاربرد آن در حوزه پزشکی و فنی و مهندسی را داریم و در حوزه فرهنگی و آموزشی فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام شد.

دکتر طیبی در ادامه به فعالیت‌های جهاد دانشگاه در عرصه‌های پزشکی، تحقیقاتی، سلول‌های بنیادی، صنعت، پتروشیمی، مخابرات، کشاورزی، اشتغال‌زایی و ... توضیحاتی بیان کرد.

وی در پایان گسترش همکاری جهاد دانشگاهی با حوزه علمیه و ارتباط بیشتر با مرکز خدمات را خواستار شد.

در این جلسه مقرر شد نمایندگانی از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جهاد دانشگاهی انتخاب شوند و در جلساتی راه‌های افزایش همکاری دو مجموعه را بررسی کنند./1370/د102/ف

ارسال نظرات