۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۶۲۸۳۹
حجت الاسلام فلاحی:

حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است

حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر علوم در این کمیسیون گفت: در این نشست برخی نمایندگان ۲ هفته به وزیر فرصت دادند تا مشکلات مطروحه را حل و فصل کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست صبح امروز (سه شنبه 18 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه و در دو بخش در خدمت وزرای آموزش و پرورش و علوم بودیم که مباحثی نظیر بازگشایی مدارس و استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی را در بخش اول و با حضور محسن حاجی میرزایی مطرح شد. 

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مباحث مطرح شده اعلام کرد که حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری بوده و آموزش و پرورش موظف است خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حضور وزیر علوم در بخش دوم جلسه امروز این کمیسیون تصریح کرد: وزیر علوم در این جلسه به سوالات ۸ تن از نمایندگان پاسخ داد که برخی از نمایندگان از توضیحات وی قانع شدند و برخی دیگر 2 هفته به وزیر فرصت دادند تا مشکلات مطرح شده را حل و فصل کند.

فلاحی خاطرنشان کرد: یکی از سوالات مطرح شده از وزیر علوم درباره معیارهای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بود که نماینده سوال کننده از اینکه چرا معیارهای ارزشی در جذب این افراد در نظر گرفته نمی‌شود انتقاد کرد. همچنین وضعیت دانشگاه‌های پیام نور از جمله وضعیت استادانی که قراردادشان مشکل پیدا کرده است، بود از دیگر سوالاتی بود که مطرح شده بود که وزیر علوم توضیحاتی را در این باره اعلام کرد./990/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات