۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۹۲۲
لطفی خبر داد؛

برگزاری تجمع اعتراضی در پی اهانت به پیامبر اکرم در سراسر کشور

برگزاری تجمع اعتراضی در پی اهانت به پیامبر اکرم در سراسر کشور
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیعات اسلام گفت: در پی اهانت وقیحانه به ساحت پیامبر اکرم(ص) تجمعات اعتراضی سلامت محور فردا در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست کشوری هم‌اندیشی در سیاست‌گذاری مناسبت‌های نیمه دوم سال و ضرورت اتخاذ تصمیمات اقتضایی متناسب با وضعیت استثنایی ناشی از بحران کرونا با حضور ۳۶ نهاد انقلابی و وزارت به شیوه ارتباط تصویری با روسای دفاتر استانهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ساختمان مرکزی این شورا در تهران برگزار شد.

در این نشست، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی سخنانی با اشاره به اینکه مناسبت های نیمه دوم سال از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: بزرگداشت و یادآوری ایام الله برای ارج نهادن و استفاده از تجربیات آن برای حفظ نظام است.

وی ادامه داد: مراسم‌ها تعطیلی ناپذیر است اما باید با رعایت اصول بهداشتی و سلامت محور باشد، همانطور که در گذشته مراسمی برگزار شد از جمله بزرگداشت ۱۷ شهریور که در روز گذشته به خوبی و با رعایت نکات بهداشتی برپا شد.

لطفی گفت: مراسم روز اربعین همراه با اقدامات فرهنگی و شور حسینی و با رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار دارد. همچنین برپایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یوم الله ۱۳ آبان، یوم الله ۹ دی و برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی نیز به همین ترتیب در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌ها در هم‌افزایی با سایر نهادهاست، گفت: جزیره‌ای عمل نخواهیم کرد و همه اقدامات در راستای نکات اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیعات اسلام گفت: در پی اهانت وقیحانه به ساحت پیامبر اکرم(ص) نیز به علت محدودیتهای تجمع ناشی از بحران کرونا ملاحظاتی وجود داشت اما پیش بینی کردیم تجمعات سلامت محور با همدلی و انسجام انجام شود و به استان‌ها ابلاغیه ای داده شده تا با هماهنگی سراسری فردا در مراکز استان‌ها تجمع اعتراضی نسبت به این اقدام موهن انجام  خواهد شد.

وی با تاکید بر باطل بودن دو گانه دیانت _ سلامت تصریح کرد: نمونه روشن رد این دو گانگی ، مراسمات محرم امسال بود، لذا همه مراسمات را به صورت تعطیل ناپذیر خواهیم داشت البته به صورت سلامت محور. 

لطفی گفت: در مراسمات بعدی، نباید تجارب تلخ مراسمات قبل تکرار شود و به عنوان مثال، ۴۸ ساعت قبل از برپایی، مراسم دعای عرفه تعطیل شود یا مانند مراسم روز قدس که همه تمهیدات ما را وزارت بهداشت تایید کرده بود، اما ناگهان به جز تهران، برنامه سایر استانها را تعطیل کردند در حالی در جلسات کارشناسی ، همه طرحهای ما را وزارت بهداشت تایید کرده بود. 

وی خاطرنشان کرد: با همه نهادها همدلی و همکاری خواهیم داشت و هیچ تک روی در کار نخواهد بود، همانند مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی که با همکاری سپاه پاسداران برگزار شد، اما خود سردار شریف اعلام کردند که متولی برگزاری مراسم، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود.

لطفی گفت: از اول مهر از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در استانها و دفاتر مرکزی، کارگروههای بزرگداشت ایام دهه فجر تشکیل خواهد شد و پیش از مهر هم تشکیل کارگروههای بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان به گونه ای که همه اقشار در برگزاری مراسمها نماینده و مشارکت داشته باشند. 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با هماهنگی استانداران و به صلاحدید ستادهای استانی مقابله با کرونا تجمعات اعتراضی محکومیت اهانت به پیامبر اسلام در صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد. /841/د102/ق

ارسال نظرات