۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۳۲۱۱
امام جمعه خرم آباد:

استان لرستان کانون محبت اهل بیت است

استان لرستان کانون محبت اهل بیت است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، لرستان را کانون محبت اهل بیت(ع) خواند و گفت: حضور لرستانی ها در بازسازی عتبات عالیات نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در جلسه هیات امناء خیرین عتبات عالیات استان لرستان که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به آیه 36 سوره نور گفت: در سوره نور آیه ۳۶ می فرماید که خدا اجازه داده که خانه هایی گرامی و مورد تقدس و منزلت واقع شوند و ذکر و یاد خدا گفته شود، البته در مساجد که محل ذکر خداست کسی در آن اختلافی ندارد و مورد بحث و گفت و گوی فرقه های مذاهب اسلامی نیست ولیکن در امامزادگان و ائمه، بعضی ها تشکیک می کنند که فرض کنید آنجا تقدیس، احترام و اجرای برنامه های دینی و حتی دعا خواندن از مصادیق شرک باشد آیه ۳۶ از سوره نور می فرماید خیر، خداوند اجازه داده است که خانه هایی گرامی داشته بشود و در آن خانه ها ذکر و یاد خدا صبحگاهان و شامگاهان صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به معنی لفظی کلمه بیت در زبان عرب، عنوان کرد: عرب بیت را مکانی می داند که مسقف باشد و مسجد هم می تواند سقف داشته باشد و یا سقف نداشته باشد، به عنوان مثال مسجد الحرام سقف ندارد پس در نتیجه خطاب این آیه صرفا به مساجد نیست.

وی بیان کرد: مصداق بیت در این آیه شریفه، مرقد و صحن امامان بزرگوار و امامرادگان است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با بیان اینکه احترام و تکریم عتبات عالیات دستور قرآن است، افزود: ترفع یعنی احترام بگذارید و این شامل عمران و تعمیر و آباد کردن آن مکان است.

وی خاطرنشان کرد: باید ظاهر آن بیت را تمیز و برای اینکه مردم آنجا حضور پیدا کنند و اسباب عبادت و حضور آنها را برایشان مهیا کنیم، بنابراین کاری که شما انجام می دهید، دارای مستند و مدرک قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر مراتب عالی این کار پر خیر و برکت اظهار داشت: استان لرستان با وجود تنگناهایی که داشته، همانند ویروس کرونا که فراگیر بود و کشور مارا هم در بر گرفت و قبل از آآن به حوادث دیگری همچون سیل فروردین و اسفند ۹۸ مبتلا شدیم و علاوه بر این، تنگناهای اقتصادی که در استان لرستان سال های سال سایه افکنده ولی از آنجا که استان ما به عنوان یک استانی که مرکز و کانون محبت اهل بیت عصمت و طهارت است، این تنگناها و این حوادث طبیعی باعث نشده که در بازسازی عتبات عالیات حضور کمرنگی داشته باشد بلکه چون استان لرستان کانون محبت به اهل بیت بوده است.

وی ادامه داد: با زحماتی که مجموعه شما متحمل شده اید و چه آنهایی که اینجا حضور دارند و چه افرادی که حضور ندارند، به ویژه افرادی که به صورت فراوان و فوق العاده مطابق آیه 36 سوره نور در بازسازی اقدام کردند، اینها در نزد خداوند تبارک و تعالی اجر و پاداش بیکران دارند./۹۴۵۱/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات