۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۶۶۳۲۸۹
پاسخ به بیانیه ۳۰۰ سینماگر خواستار حذف هر نوع پروانه فیلم‌سازی؛

تا این حد ضدقانون!

تا این حد ضدقانون!
آقای داروغه‌زاده در توییتی امیدوارانه از لغو شوراهای پروانه حذف و اعطای پروانه به فیلم نوشت. دیری نگذشت که 300 سینماگر خواستار «حذف هر نوع پروانه فیلمسازی» شدند.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، درباره توییت آقای داروغه‌زاده، معاون سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر فعلی جشنواره فیلم فجر نوشتم. توییتی که در آن به مناسبت روز ملی سینما، نویسنده ابراز امیدواری کرده بود که شورا‌های پروانه حذف و اعطای پروانه به فیلم‌ها لغو شود. دیری نگذشت که بیانیه حدود ۳۰۰‌ سینماگر هم بیرون آمد که خواستار «حذف هر نوع پروانه فیلمسازی» شدند.
 
این بیانیه به مناسبت روز ۲۱‌شهریور، «روز ملی سینما» منتشر شده و امضاکنندگان بر «نه به سانسور» تاکید ورزیده‌اند. بیانیه به صراحت می‌گوید: «ما سینماگران در روز ملی سینما خواهان برچیده شدن نظام سانسور و حذف هر نوع پروانه فیلم‌سازی هستیم.» اینکه نویسندگان بیانیه، «سانسور» را با سازوکار اعطای «پروانه» برابر گذاشته‌اند خودش نیاز به توضیحاتی مفصل به اندازه یک کتاب دارد.
 
حتما نیاز به بررسی دارد که چرا اهالی سینمای ایران تا این حد ضدقانون هستند و هیچ قاعده‌ای را برای نظارت بر فیلم نمی‌پذیرند؛ آن هم فیلم که همه جای دنیا حتی در آزادترین کشور‌ها هم کالایی حساس و تحت نظارت‌های ضروری فرهنگی شناخته می‌شود. اما اگر قرار است این اقدامات و اظهارات را به‌عنوان قدم جدی برای فشار جهت تغییرات به حساب آوریم بگذارید دست‌کم از این اهرم‌های فشار بپرسیم آیا طرح جایگزینی برای حراست از فرهنگ و هنر دارید؟/ذ103/ف
منبع: صبح نو
ارسال نظرات