۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۳۰۴
یادداشت؛

بهانه‌ای برای جنجال‌سازی

بهانه‌ای برای جنجال‌سازی
پرده‌ها کنار می‌رود و جادوی رسانه رخ می‌نماید و مشخص می‌شود که حذف تصویر روی جلد کتاب تنها بهانه‌ای برای جنجال سازی رسانه‌ای بوده تا دختر ایرانی را دچار بحران هویت کند!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی واجتماعی خبرگزاری رسا، حذف تصویر دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی بهانه‌ای واهی می‌شود تا رسانه‌های اصلاح‌طلب و وابسته به دولت هر چه در توان دارند به‌ کار ببندند تا دختر ایرانی را به کمای رسانه‌ای ببرند و چنان به او القا کنند که عده‌ای در پی حذف او هستند.

در این میان امثال ابتکارها نیز در حمایت از دختر ایرانی اظهار نظر می‌کنند که در هیچ منطقی نمی‌گنجد؛ چرا که او خود جزء لاینفک دولتی است که وزارت آموزش و پروش آن مرتکب این کار شده است. تمام این‌ها بهانه‌ای می‌شود برای سلطنت‌طلب‌ها و ضدانقلاب خارج‌نشین که رسانه‌های اروپایی٬ آمریکایی و سعودی‌تبار را تریبون خود قرار داده و فرآیند فریب دختر ایرانی را انجام دهند تا خود را فرشته نجات او نشان دهند.

اما پرده‌ها که کنار می‌رود، جادوی رسانه رخ می‌نماید و مشخص می‌شود که جلد بیشتر کتاب‌های دوره ابتدایی یا تصویری از دختر و پسر دارد و یا فقط تصویری از دختران؛ اما مخاطب هرگز متوجه بازی خوردن از عده‌ای نان به نرخ روز خور نمی‌شود و همچنان در اغما به‌سر می‌برند.

به یقین محتوا و فرم کتاب‌های دبستان اهمیت بالایی دارند و نباید از آن غفلت کرد؛ اما اینکه رسانه‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب پیش قدم می‌شوند برای سوژه‌سازی و در ادامه بی‌بی‌سی فارسی و من‌وتو را نیز با خود همراه می‌کنند، کمی مسأله را بودار می‌کند.

مسأله سند 2030 فقط تصویر روی جلد نیست

حال که از واقعه دور می‌شویم و گرد و غبار غوغای رسانه‌های اصلاح‌طلب فرونشسته است، بهتر می‌توان فهمید که کلیت ماجرا تنها سوژه‌ای برای رسانه‌ها بوده است و بس. والا هر ذی‌شعوری می‌داند که اوضاع فرهنگی ایران اسلامی خیلی وقت است که در هم پیچیده و کسی نیست که فکری برای درمان آن در سر داشته باشد‌.

بدون شک زمانی که فیلیمو مثلث عشقی را با پخش فیلم ترکیه‌ای باب می‌کند، لایکی نوجوان ایرانی را در مرداب جنسی غرق می‌کند، سینمای ایران با فیلمفارسی‌هایش شناخته می‌شود، ارشاد و صداوسیما شبکه نمایش خانگی را همچون طفلی بی‌سرپرست میان خود رد و بدل می‌کنند و از همه بدتر اینکه عنان فضای مجازی همچنان در دستان دشمن است و... پرداختن به حذف تصویر دختران از جلد یک کتاب بیش از آن‌که دلسوزی برای جامعه باشد، به یک شوخی تلخ می‌ماند./پ200/ق

مهدی براتی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
عالی بود....
2
0
جوادی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
خدا خیرتان دهد زاویه جدیدی را مدنظر قرار دادید،
2
0