۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۶۳۳۹۲
شمخانی:

جهان اسلام هرگز اجازه تحقق طرح خائنانه‌ تسلط بر نیل تا فرات را نخواهد داد

جهان اسلام هرگز اجازه تحقق طرح خائنانه‌ تسلط بر نیل تا فرات را نخواهد داد
شمخانی با هشدار به سران خائن که آرمان فلسطین را قربانی امیال زودگذر خود کرده‌اند، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق طرح خائنانه‌ تسلط بر نیل تا فرات را نخواهد داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نوری المالکی رییس جریان دولت قانون عراق و نخست وزیر اسبق این کشور که به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دو‌جانبه و منطقه‌ای با وی گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تبیین راهبرد تفرقه افکنانه و ناامن ساز آمریکا در منطقه، مهم ترین اولویت کشورها برای مقابله با این رویکرد را انسجام و وحدت داخلی و اشتراک مساعی بین کشورهای منطقه خواند.

ضرورت هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی

وی با بیان اینکه دشمنان وحدت و پیشرفت عراق درصددند انتخابات آتی در این کشور را به محملی برای ایجاد اختلاف، درگیری و نهایتا ناامنی تبدیل کنند، بر ضرورت حفظ هوشیاری و انسجام آحاد مردم عراق به ویژه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های شیعی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به تلاش‌های همه جانبه آمریکا برای تضعیف کشورهای منطقه که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط این رژیم جعلی بر کشورهای عربی و اسلامی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با طرح به اصطلاح صلح درصدد تحقق شعار تسلط بر نیل تا فرات است.

هشدار به سران خائن و سازشکار

وی با هشدار به سران خائن و سازشکاری که منافع جهان اسلام،  آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف را قربانی امیال زودگذر و بقای کوتاه مدت خود کرده اند، گفت: جهان اسلام هرگز اجازه تحقق چنین طرح خطرناک و خائنانه‌ای را نخواهد داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در پایان گفت: تردید نداریم خون پاک شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی و دیگر شهدای گرانقدر مقاومت و مجاهدت رهروان صدیق این شهیدان، ریشه آمریکا و رژیم صهیونیستی را از منطقه برخواهد کند.

در ادامه این دیدار نوری المالکی طی سخنانی با تمجید از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بر ضرورت اشتراک مساعی ایران و عراق در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش انسجام در جهان اسلام و جلوگیری از اقداماتی که کیان و هویت کشورهای اسلامی را مخدوش می‌کند، خاطرنشان کرد: همانگونه که با وحدت و مقاومت سایه شوم تروریسم را از عراق و منطقه دور کردیم قادر خواهیم بود با تشریک مساعی کشورهای اسلامی تهدیداتی که قدس شریف و موجودیت فلسطین را هدف گرفته خنثی کنیم./998/د102/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی مع الحق
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
این روزها شاهد رسوایی چهره حکام منافق عرب و آشکار شدن روابط 25 ساله پنهانی آنها با اسراییل هستیم .
0
0