۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۴۲۵
نقدی بر طرح جدید مدیریت فضای مجازی؛

طرحی برای تبلیغات رسانه‌ای، نه اصلاح فضای مجازی!

طرحی برای تبلیغات رسانه‌ای، نه اصلاح فضای مجازی!
منتظر قائم گفت: ای کاش آقای رضاخواه در جلساتی با حضور حجت الاسلام پژمانفر نظرات خودشان را دربارۀ طرح ایشان ارائه می‌کرد.
ابوذر منتظر قائم کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا از طرح جدید مدیریت فضای مجازی دکتر مجتبی رضاخواه نمایندۀ منتخب مردم تهران انتقاد کرد و گفت: این طرح بیشتر یک رویکرد رسانه‌ای و تبلیغاتی دارد و هدف و منظور آن اصلاح فضای مجازی کشور نخواهد بود.
 
وی نداشتن اطلاعات کامل رضاخواه در حوزۀ فضای مجازی را دلیلی بر ضعیف بودن طرح جدید مدیریت فضای مجازی عنوان کرد و ابراز داشت: به فرض که آقای رضاخواه با چند شرکت فعال و تولید کننده محتوا در فضای مجازی و همچنین با چند نفر از دولتمردان دارای نگاه مهندسی ارتباط داشته باشند؛ اما باز هم مشکل حل نمی‌شود و اطلاعات ناقص آقای رضاخواه نمی‌تواند طرح جامع و مطلوبی را دربرداشته باشد.
 
منتظر قائم به ارتباط بسیار زیاد حجت ‌الاسلام پژمانفر با طیف وسیعی از فعالان مدیریت راهبردی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ای کاش آقای رضاخواه در جلساتی با حضور حجت الاسلام پژمانفر نظرات خودشان را دربارۀ طرح حجت‌الاسلام پژمانفر ارائه می‌کرد تا پاسخ ایشان را هم می‌شنیدند.
 
وی به آگاهی و دانش حجت‌الاسلام پژمانفر را نسبت به رضاخواه بیشتر دانست و گفت: ما با طرح حجت‌الاسلام پژمان‌فر روبه‌رو هستیم که ایشان سال‌ها در جلسات شورای عالی فضای مجازی به ‌نمایندگی از مجلس حضور داشتند، به‌طور عادی نتیجه دسترسی‌ها و اطلاعات ناقص آقای رضاخواه همین طرحی می‌شود که اخیرا به مجلس ارائه کرده‌اند.
 
این کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی با ابراز تأسف از اشکالات جدی به طرح مدیریت فضای مجازی گفت: متأسفانه طرح آقای رضاخواه به‌حدی حاوی اشکال است که احتمالا خودشان هم از به بحث و نظر گذاشتن این طرح خودداری دارند؛ اما این آمادگی وجود دارد تا به بررسی این طرح بپردازیم.
 
وی دقت زیاد و احاطه داشتن بر روی مسأله فضای مجازی و مدیریت راهبردی فضای مجازی را از ویژگی‌های حجت‌الاسلام پژمانفر دانست و عنوان کرد: حجت‌الاسلام پژمانفر در عمده مسائل حساس کشوری اعم از حوزۀ راهبردی و حوزۀ فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بحث قرار می‌گرفت که حجت الاسلام پژمانفر به‌ دلیل حضور فعال و مستمر در این کمیسیون، به ‌دقت در جریان مسائل هستند.
 
منتظر قائم افزود: طرح آقای رضاخواه برای امتداد و تعمیق بخشیدن به مشکلاتی است که امروزه ما در فضای مجازی با آن‌ها مواجه هستیم و با اجرای این طرح، ما به ‌مراتب به مشکلات بیشتری در این عرصه برخورد خواهیم کرد.
 
گفتنی است طرح حمایت از توسعه و رقابت پذیری پلتفرم‌های ارائه دهنده خدمات پایه و کاربردی شبکه ملی اطلاعات که از سوی دکتر رضاخواه ارائه شده است، به امضای بیش از هفتاد نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که این طرح برای شبکه‌های اجتماعی تحت مدیریت امریکا و اسرائیل مصونیت قضایی در ایران ایجاد خواهد کرد و دست قوه قضائیه را در جلوگیری از مفاسد سایبری کوتاه می‌کند./ت302/ف
ارسال نظرات