۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۶۳۶۱۲
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن؛

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قران برگزار می‌شود

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قران برگزار می‌شود
همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» به مدت یک هفته از روز شنبه ۲۹ شهریورماه لغایت پنجشنبه سوم مهرماه برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به مدت یک هفته از روز شنبه ۲۹ شهریورماه ۹۹ لغایت پنجشنبه سوم مهرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.
 
لازم به ذکر است افتتاحیۀ این همایش با پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه آغاز می‌شود و اختتامیه نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی همراه است.

همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» در پنج بخش «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قران کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قران کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

در روز افتتاحیه این همایش، از مجموعه مقالات و از مجموعه نشست‌ها و همچنین چکیده مقالات رونمایی خواهد شد، همچنین ارائه گزارش از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم، دبیر علمی همایش از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه و اختتامیه است.

گفتنی است همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید و حدود ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که برخی از این مقالات سفارشی بودند و از مجموع مقالات، ۱۱۰ مقاله برگزیده شده است. همچنین ۱۱ نشست علمی قبل از این همایش در مراکز مختلف علمی برگزار شده است./ت302/ق
ارسال نظرات