۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۶۳۹۵۴
حجت الاسلام قربانی مطرح کرد؛

جمع کردن فالوور به قیمت مغایرت با دین!

جمع کردن فالوور به قیمت مغایرت با دین!
حجت الاسلام قربانی اخلاص را رمز ماندگاری یاد و نام شهدا دانست و گفت:امروز برخی برای جمع کردن فالور سخنانی می‌گویند که نه تنها از اخلاص نیست که مغایر با فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام موسی قربانی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اخلاص را رمز ماندگاری نام و یاد شهدای دفاع مقدس دانست و گفت: کسانی که فقط برای خدا  کار کردند و اخلاص داشتند ماندگار شدند و هرچه اخلاص شان بیشتر بود نامشان امروز بیشتر از بقیه یادآوری می شود؛ این رمزماندگاری شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی به تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حججی اشاره کرد و افزود: اخلاص این بزرگ مردان، صحنه باشکوه و باعظمت مراسم تشییع آنان را به وجود آورد؛ کسی گمان نمی کرد این چنین از شهید حججی استقبالی صورت گیرد.

حجت الاسلام قربانی فداکاری های مردم در زمان دفاع مقدس را بی نظیر خواند و اظهار کرد: به یاد دارم پیرزنی را که در زمان دفاع مقدس برای کمک به جبهه ها و رزمندگان تنها یک نان تازه توانسته بود آماده کند و همان را برای کمک به جبهه ها آورده بود و یا برادر شهیدم که به جهت سن کم اجازه حضور در جبهه را به او نمی دانند، دست در شناسنامه خود برد؛ این ها بخشی از جانفشانی های مردم است.

وی افزود: در آن زمان نیز کسانی بودند که کارشان برای خدا نبود و امروز نیز از آنان خبری نیست و نام شان به یاد نمانده است؛ امیرالمونین(ع) در این زمینه می فرمایند: مَنْ أَصْلَحَ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ؛ یعنی هر كه رابطه ميان خود و خدا را نيكو سازد، خداوند نيز، رابطه او را با مردم نيكو می کند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اگر حوزه های علمیه به اصالت خود توجه کند در همان مسیر ایثار و شهادت قرار می گیرد زیرا ماهیت حوزه علمیه حفظ ارزش های دینی، اخلاق اسلامی و جهاد است.

وی حرکت برخی از جریانات و اشخاص حوزوی را فاصله گرفتن از این ارزش ها ارزیابی کرد و افزود: امروز برخی برای دیده شدن و جمع کردن فالوور سخنانی مطرح می کنند تا افرادی را دور خود جمع کنند این افراد دچار آفت شده اند و از مسیر اصلی فاصله گرفته اند.

حجت الاسلام قربانی با تأکید بر سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بزرگان حوزه علمیه بر سنت حوزه و فقه جواهری تأکید دارند و اگر حوزه علمیه هر چه بر این مدار حرکت کند بیشتر در زمینه ایثار و شهادت موفق خواهد بود./1370/ت302/ق

ارسال نظرات