۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۰۳۱

مأموریت مجلس به کمیسیون بودجه برای پیگیری کسری بودجه دولت

مأموریت مجلس به کمیسیون بودجه برای پیگیری کسری بودجه دولت
نماینده مردم تبریز در مجلس از ماموریت مجلس به کمیسیون بودجه برای پیگیری موضوع کسری بودجه دولت و ریشه‌یابی علت آن در نشست غیرعلنی امروز مجلس خبر داد.

به  گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس گفت: در جلسه امروز ضرورت اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس و تسریع در انجام امور و کارهای مجلس مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود:‌ در این جلسه این بحث مطرح شد که فرایندهای کاری مجلس در شرایط فعلی زمانبر است و اصلاح این موضوع برای تسریع در انجام کارها نیازمند اصلاح قانون آئین‌نامه داخلی مجلس است.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: بر همین اساس در جلسه غیرعلنی به کمیسیون تدوین آئین‌نامه ماموریت داده شد تا طرحی را برای اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس در همین رابطه تهیه، تصویب و به صحن مجلس ارائه کنند.

بیگی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مسائلی را در ارتباط با دولت مطرح کردند و بر این اعتقاد بودند که اگرچه نباید تنشی بین دو قوه وجود داشته باشد اما مجلس باید دولت را به حرکت وادارد تا در این یک سال آخر به درستی به وظایفش عمل کند.

وی افزود: نمایندگان بر این اعتقاد بودند که دولت در صدد است تا با حل مسائل مقطعی مجلس را به انفعال بکشد و مجلس باید با حساب کشی از دولت جلوی این مسئله را بگیرد و به گونه‌ای عمل کند که دولت پیرو مجلس باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این در جلسه موضوع کسری بودجه سالیانه دولت مطرح شد و به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ماموریت داده شد تا میزان کسری بودجه سالیانه دولت را مشخص و از دولت بخواهد تا علت این موضوع و راه‌های جبران این کسری بودجه را به مجلس ارائه کند./998/د102/ق

ارسال نظرات