۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۴۱۲۰
سرلشکر باقری:

اجازه نمی‌دهیم برخی تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را تحریف کنند

اجازه نمی‌دهیم برخی تاریخ پرافتخار دفاع مقدس را تحریف کنند
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس پس از سال ها سرافکندگی به مایه عزت ملت ایران تبدیل شد، گفت: روایت های صحیح از دفاع مقدس برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور صبح امروز در آیین افتتاحیه 8 موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در 8 استان و افتتاحیه نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس تهران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه دفاع مقدس یک گنجینه بی نظیر است، گفت: این پدیده پس از سال ها سرافکندگی ملت ایران به واسطه حکمرانی افراد بی لیاقت شکل گرفته بود، اما مایه عزت و سربلندی آنها شد.

وی بر ضرورت الگوپذیری جوانان از دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: این پدیده عظیم باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و تبیین قرار گیرد؛ هنگامی که این پدیده مقدس را با سایر جنگ هایی که در تاریخ ایران وجود دارد مقایسه می کنیم، عظمت آن را در می یابیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه ملت ایران در دفاع مقدس در برابر تجاوز همه جانبه دنیای استکبار ایستاد، عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری باید گفت که صدام ملعون حنجره دنیای استکبار بود و به نیابت آنها به جنگ با ایران آمده بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به نخستین موزه دفاع مقدس که در کرمان با اهتمام شهید حاج قاسم سلیمانی و موزه دفاع مقدس تهران که با کوشش محمدباقر قالیباف راه اندازی شد اشاره و ابراز کرد: موزه دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه و سنگر دفاع مقدس حائز اهمیت است و همه تلاش کرده اند تا چنین پایگاه هایی را راه اندازی کنند.

وی با بیان این که همه آثار دفاع مقدس در همه استان ها و شهرهای کشور باید به درستی برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود، اظهار داشت: امروز روایت های درست و صحیح از دفاع مقدس از سوی مرکز اسناد در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد تا بتوانند روایت های درست را استخراج کرده و جلوی روایت های انحرافی و افراطی گرفته شود و همچنین این موزه ها بتوانند روایت های صحیح را در اختیار مردم قرار دهند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس نیز در موزه دفاع مقدس تهران راه اندازی شده است تا در جهت جلوگیری از تحریف دستاوردهای این پدیده مقدس گام برداریم./841/پ202/ق

ارسال نظرات