۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۶۴۱۶۰

کرسی درس فقه و اصول مهم‌تر از جان مردم نیست

کرسی درس فقه و اصول مهم‌تر از جان مردم نیست
اگر عالمی در نظام اسلامی گوشۀ عبای خود را جمع کند و بر وزارت بهداشت، وزارتی که با جان مردم سروکار دارند نظارتی نکنند، بدون شک گریبان‌شان گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سعید نمکی امروز در صفحه شخصی خود نوشت:

«من امروز از سربازانم در جبهه سلامت شرمسارم؛ مطالباتشان معوق مانده، انبارهایم از سلاح خالی می‌شود. پائیز سنگینی فرا می‌رسد. موج حمله جدیدی شکل گرفته، یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه موافقت کردند، ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام؛ نمی‌دانم برای کدام کار مهمتر گذاشته‌اند؟

شب‌های زیادی است با دل نگرانی نخوابیده‌ام و برای آنکه مردم مشوش نشوند روزه سکوت گرفته‌ام ولی تاب آوری من کجا؟ صبوری و اخلاص حاج قاسم کجا؟»

بهتر است که به وزیر محترم گفته شود، رویکرد عاقلانه و منطقی نتیجه‌ای غیر از شرمساری را در پی خواهد داشت. وزارت بهداشت از جمله گلوگاه‌‌هایی است که با مرگ و زندگی انسان‌ها سر و کار دارد؛‌ آن‌وقت به همین سادگی از شرمندگی، نبود اسلحه و نرسیدن بودجه صحبت می‌کنید؟

وقتی بند‌ بند سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به وزارت بهداشت دست مایه‌ای برای احقاق حقوق خود قرار می‌گیرد و چیزی جز جلسات پشت جلسات برای تأیید این ابلاغیه‌ها صورت نمی‌گیرد؛ چیزی جز شرمساری وزیر باقی نخواهد ماند که در کمال تأسف به غیر از شرمساری،‌ عزیزان مردم نیز دانه دانه از دست می‌روند.

اگر عالمی در نظام اسلامی گوشۀ عبای خود را جمع کند و بر این وزارت مهم نظارتی نکنند، بدون شک گریبان‌شان گرفته می‌شود؛ چراکه آنان می‌توانستند جلوی بسیاری از سقط جنین‌ها، عقیم‌سازی‌ها، سیاست‌های کنترل جمعیتی، واکسیانسیون و افزایش میزان مرگ و... را بگیرند؛ اما کرسی‌های درس فقه و اصول‌شان را خیلی مهم‌تر از جان انسان‌ها دانستند.

روزی که شهید بهشتی وارد نظام آموزشی دورۀ طاغوت شد تا بتواند گلوگاه مرگ و زندگی روح انسان‌ها را به دست بگیرد؛ این روز نیز باید کسانی پیدا شوند که نه تنها عالم دین هستند، بلکه عالم در پزشکی هم بوده و به دنبال تحقق اسلام در جامعه باشند./ت304/ف

ارسال نظرات