۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۶۶۴۲۱۱
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

دلایل وجود حضرت رقیه در منابع تاریخی

دلایل وجود حضرت رقیه در منابع تاریخی
استاد حوزه علمیه قم به اثبات دلایل وجود حضرت رقیه(ع) در منابع تاریخی پرداخت و گفت: برخی به عنوان نوآوری می خواهند در اصل تاریخی وجود حضرت رقیه(س) شک و شبهه ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) که در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، با بیان اینکه برخی در اصل موجود حضرت رقیه(س) تشکیک وارد کرده اند؛ گفت: در اصل وجود چینن دختری برای امام حسین(ع) شکی وجود ندارد و کسانی در این موضوع شبهه وارد می کنند باید مقاتل معتبر را کنار بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه در منابع اصیل اسلامی مطالبی زیادی درباره  زندگی حضرت رقیه(س) وجود دارد، بیان کرد: قدیمی­ ترین مطلب درباره حضرت رقیه(س) از ابومنخف از اصحاب امام صادق(ع) و امام کاظم(ص) است و قصیده ای از وی باقی مانده که چندین بار در این شعر از ایشان نام برده است.

استاد حوزه علمیه قم به اثبات دلایل حضرت رقیه(ع) از منابع تاریخی پرداخت و گفت: ابوفندقی، عالمی نسب شناس و ریاضی دان، فقیه و روای در قرن پنجم و ششم بوده و وی در کتاب لباب الانساب و الالقاب نیز تصریح به زندگی حضرت رقیه(س) داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: ابن خشاب و طبری شیعی و محمد طلحه شافعی در قرن پنجم و ششم، شش پسر و چهار دختر برای امام حسین(ع) ذکر کرده اند و در قرن هفتم نیز عمادالدین طبری صاحب کتاب کامل بهائی، از زندگی این حضرت را نقل کرده است.

وی با بیان اینکه امروز برخی به عنوان پژوهش و تحقیق علمی وجود حضرت رقیه(س) را زیر سؤال می برند، گفت: منابعی در اختیار علمای قدیم وجود داشته است که از ما از این منابع بی خبر هستیم و نمی توان در مباحث تاریخی نظرات و آثار این عالمان را نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: مرحوم علامه مجلسی در مقدمه بحار الانوار علت نوشتن این مجموعه را این گونه بیان کرده است که منابعی اکنون در دسترس بنده وجود دارد که شاید در دسترس نسل های آینده قرار نداشته باشد؛ در حالی که در این زمان کتاب بحارالانوار علامه مجلسی وجود دارد؛ اما بسیاری از منابع و مصادر آن در دسترس ما قرار نگرفته است./998/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
سلام بر دختر مظلوم امام حسین علیهم سلام
0
0