۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۶۴۲۸۰
امام جمعه همدان:

نباید در مقابل ظلم و گناه بی تفاوت باشیم

نباید در مقابل ظلم و گناه بی تفاوت باشیم
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه نباید در مقابل ظلم و گناه بی تفاوت و منفعل باشیم، گفت: باید سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر خواهران همدان اظهار داشت: تاریخ به خوبی نشان داد جامعه ای که در بحث امر به معروف و نهی از منکر منفعل عمل کند دست به کشتن امام خود خواهد زد.

امام جمعه همدان با اشاره به لزوم احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی و عملی گفت: فراموشی سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر به تدریج باعث می شود که روحیات انسان تغییر کند و به فردی مانند شمر تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در واقعه عاشورا و به شهادت رساندن امام حسین (ع) خمودگی جامعه در برابر سنت امر به معروف و نهی از منکر بی شک دخیل بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امر به معروف تنها به بحث پوشش ختم نمی شود، افزود: نباید گناه را تنها به یک یا دو مساله ختم کنیم، بلکه گناه یک مفهوم عمیق و وسیع است که بسیاری از رفتارهای ناهنجار و زشت را شامل می شود.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در اینگونه جلسات معنوی و کاربردی باید یاد بگیریم که در مقابل ظلم و گناه بی تفاوت و منفعل نباشیم، بنابراین از همه شما به عنوان یک فرمانده درخواست می کنیم که به دنبال افرادی برای اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه توسعه دهیم زیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تعداد نیرویی که در اختیار دارد هرگز نمی تواند در انجام تمام تکالیف خود موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان سخنان خود بیان کرد: بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس در آن شرایط خاص، نیروهایی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تربیت می کردند و امروز نیز شما باید در این میدان به تربیت این نیروها بپردازید./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات