۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۲۸۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

مقاومت و صبر قرآنی، سبک زندگی نوینی برای بشریت ترسیم خواهد کرد

مقاومت و صبر قرآنی، سبک زندگی نوینی برای بشریت ترسیم خواهد کرد
حجت الاسلام واعظی با بیان اینکه مقاومت و صبر قرآنی، سبک زندگی نوینی برای بشریت ترسیم خواهد کرد، گفت: این سبک زندگی آمیخته با محاهدت و رؤیایی با مشکلات خواهد بود.

به  گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امروز در همایش ملی «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» که در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما یادآور ایثار، مقاومت، جهاد و استقامت در مسیر حق و مبارزه با طاغوت است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: امام خمینی(ره) شجره طبیه بسیج را در زمان جنگ بنیان گذاشت و ملت ایران نیز گوش به فرمان دستورات امام راحل بودند و همچنین نسل امروز نیز از فرامین و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیروی می کنند.

وی با بیان اینکه مبنای جهاد اسلامی، مقاومت همه جانبه برای نابودی طاغوت و استکبار جهانی است، گفت: امروز جهاد و مقاومت عرصه گسترده ای پیدا کرده است که متأثر از مسیر نورانی امام راحل است.

وی  تدوین شاخص های الگوی مقاومت را بر اساس دیدگاه قرآن کریم را فعالیتی ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: بنده از تمام افرادی به همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قران کریم» آثار و مقالات خود را ارائه دادند و همچنین دست اندرکاران این همایش، قدردانی می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تبیین دیدگاه قرآن کریم در مسیر صبر و استقامت پرداخت و گفت:  قرآن کریم در مسیر اقامه کلمه حق و توحید، باطل ستیزی و جهاد فی سبل الله، بشریت را دعوت به صبر و مقاومت کرده که این امر مسؤولیت بسیار سنگینی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: مقاومت و صبر برگرفته از معارف قرآنی، سبک زندگی و گونه زیستن نوینی برای بشریت ترسیم خواهد کرد که این سبک زندگی آمیخته با مجاهدت، مقاومت، رویایی با مشکلات و بلاهای بسیاری خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد: جریان کفر و طاغوت نیز در برابر جریان توحید به مقابله و مبارزه خواهد پرداخت و شاید مقاومت و پافشاری آنها در اندیشه های باطل خود بیش از مقاومت مؤمنان در مسیر حق باشد.

وی با بیان اینکه صبر و مقاومت، مجاهدت و استقامت در برابر طاغوت و استکبار جهانی به کنش و پدیده اجتماعی تبدیل خواهد شد، گفت: این کنش  اجتماعی با انواع تفسیرها و شرح های مختلف، همچنین با داوری ها و قضاوت های مختلف صحیح و سوء برداشت ها، تحسین ها، تقبیح ها و انتقادها همراه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی ابراز داشت: قرآن کریم در رابطه عقلانیت علمی چارچوبی را ترسیم کرده که می توان کنش ها و رفتارهای بشریت را در عرصه مقاومت با این دیدگاه تطبیق داد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: عقلانیتی علمی که قرآن کریم در زمینه مقاومت و جهاد ترسیم کرده، بر اساس فطرت انسانی بوده است و بشر آن را به طور طبیعی خواهد پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در پایان اظهار داشت: باید بسترهای عقلانیت و باورهای قرآنی در زمینه مقاومت و جهاد اسلامی در جامعه فرهنگ سازی و جریان سازی شود و پژوهشگران نیز تبیین درستی از مفاهیم قرآنی در این زمینه در اختیار نسل جوان قرار دهند./998/پ202/ق

ارسال نظرات