۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۳۷۹
آسمان سرخ، زمین ارغوانی (۳۱)

اربعین همدلی گروه جهادی «الکفیل»

اربعین همدلی گروه جهادی «الکفیل»
مجمع جهانی الکفیل باتوجه به عدم امکان حضور در مسیر اربعین از ابتدای ماه صفر تا اربعین حسینی، در مناطق محروم و کپرنشین استان سیستان و بلوچستان خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امسال با نزیک شدن به ایام اربعین و توأم شدن این بازنمایی تمدن شیعی با ایام کرونا، کشور عراق اعلام کرده به علت مسائل بهداشتی پذیرای زوار نیست. از این رو مواکب و گروه‌های مردمی که در سال‌های گذشته مشایه را محل خدمت‌گذاری به شیعیان اباعبدالله(ع) قرار داده بودند، امسال از خدمت‌رسانی پا پیش نکشیده و اگر چه نمی‌توانند در مسیر نجف تا کربلا به خدمت‌رسانی مشغول باشند، در ایران به یاری مستمندان و نیازمندان پرداخته‌اند.

عنوانی که می‌توان برای اربعین امسال انتخاب کرد، «اربعین خدمت رسانی» است. در اربعین خدمت رسانی گروه‌های جهادی به این سخن حضرت سیدالشهدا(ع) که می‌فرمایند: «إعْلَمُوا أنَّ حَوَائِجَ النّاسِ إلَيْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللّه عَلَيْكُمْ فَلا تَمَلُّوا النَّعَمَ فَتَتَحَوَّلُ إلي غَيْرِكُمْ» لبیک گفته و در جای جای کشور برای رفع نیازها و درخواست‌های مردم می شتابند.

در اینجا قصد داریم فعالیت گروه جهادی الکفیل که متشکل از طلاب سطح عالی و نخبه است را بررسی و برنامۀ جایگزین آنها برای برپا داشتن اربعین را بیان کنیم.

 

حجت‌الاسلام سیدامیر عبدالملکی دبیرگروه جهادی الکفیل

 

گروه جهادی الکفیل بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب دربارۀ فعالیت آتش به اختیار با چندین طلبه درس خارج رهبری شکل گرفت و امروز در چندین شهر و شهرستان کشور در حال فعالیت است.

در ایام عید غدیر بود طلاب مجمع جهانی الکفیل عزم سفر به سیستان و بلوچستان کرده و با طبخ غذا، سنت اطعام این روز را گرامی‌ داشتند. این گروه به مدت یک هفته و هرروز چند هزار غذا بین فقراء منطقۀ دلگان، تنها شهرستان شیعه‌نشین بلوچستان پخش و البته با شناسایی منطقه، خود را برای خدمت رسانی در ایام اربعین آماده می‌کردند.

زیارتی مقدس برای محروم‌ترین نقاط ایران

این منطقه جزء محروم‌ترین نقاط ایران به حساب می‌آید. یکی از فعالیت‌هایی که پس از عید غدیر انجام شد، راهی کردن زیارت اولی‌های این منطقه به مشهد مقدس بود و علاوه بر فراهم کردن تمام لوازم سفر، برای برگشت آن‌ها نیز سوغاتی خریداری شد.

از دیگر فعالیت‌هایی که در حال تکمیل آن هستند، اعطای 2 هزار جهیزیه است. فعالیت دیگری که در این منطقه صورت گرفت، اعزام 150 پزشک متخصص بود؛ به‌عنوان مثال چشم پزشک، دندان پزشک، پزشگ گوارش، پوست و متخصص زنان و زایمان و... برای رفع نیازهای مردم به این منطقه دعوت شدند. ناگفته نماند که چندین عمل جراحی هم برای مردم این منطقه به صورت رایگان انجام شده است.

 

 

طلاب الکفیل علاوه بر پرداختن به مسائل مالی و سلامت افراد، کلنگ زنی 2 مدرسه را در این منطقه آغاز کرده‌اند؛ گفتنی است که برای تعلیم دانش‌آموزان سعی شده از اساتید مدارس خوب تهران و طلبه‌هایی که در کسوت معلم خدمت می‌کنند استفاده شود.

برنامۀ این گروه جهادی برای روزهای منتهی به اربعین توزیع 18 هزار کیسه آرد گندم در بین مردم است و در تلاش هستند تا به نیت حضرت زهرا(س) 18 مجتمع نانوایی راه اندازی کنند تا در طول سال و به صورت مادام العمر در بین مردم به توزیع نان رایگان بپردازند./پ201/ق

ارسال نظرات