۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۶۴۳۹۸
هجمه همه جانبه علیه حجاب؛

از مصی علی‌نژاد تا مهدی نصیری

از مصی علی‌نژاد تا مهدی نصیری
حجت الاسلام شکریان نوشت: دشمن خوب می‌داند که تا حجاب هست، شیرازه دین مداری و غیورپروری فرو نخواهد نشست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله شکریان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین طی یادداشتی نوشت: مناظره تلویزیونی مهدی نصیری و نقد تمام قد او از قانون حجاب اجباری، نه انحراف تازه اوست و نه پایان سلسله کج‌روی های او خواهد بود.

حجاب اسلامی پرچمی برافراشته است که غیرت و شرافت دینی را فریاد می زند و دشمن خوب می داند که تا حجاب هست، شیرازه دین مداری و غیورپروری فرو نخواهد نشست.

مبارزه با حجاب با اسم رمز "نفی حجاب اجباری" شروع شده و مترسکان کثیفی مثل علینژادها بازیگردانان این صحنه نبردند، البته برای این نبرد کثیف، سربازان داخلی نیز تعریف کردند که در لباس اسلام شناس و نظریه پرداز اسلامی، فرایند آماده سازی جامعه اسلامی برای به زیر کشیدن این پرچم را مهیا سازند.

لیکن آنچه نگارنده را به نوشتن این وجیزه واداشت، ورود عناصری نظیر مهدی نصیری به حوزه های نظریه پردازی است! نگاهی اجمالی به کارنامه فکری و تراوشات ذهنی او در زمینه هایی مثل نقادی فلّه ای و افسار گسیخته نسبت به حکمت و عرفان اسلامی، و ایضاً ورود بی محابا در عرصه های اجتماعی، سیاسی و رسانه ای نشان می دهد که نه تنها از ثبات لازم برای نشستن بر سکوی یک نظریه پرداز دینی برخوردار نیست، بلکه عدم آگاهی و شناخت عناصر تعیین کننده دینی مثل فقه، نصیری را به ورطه کج فهمی گزاره های دینی و تخریب مبانی آن با روش های نادرست پوپولیستی سوق داده است.

او که روزگاری خود را مدافع تمام عیار امام راحل (ره) قلمداد می کرد، چنان به کج‌راهگی و دوری از راه و اندیشه امام مبتلا شد که در حین مناظره به کلام امام که فرمودند: "ما در جنگ برای لحظه ای پشیمان نیستیم، مگر نه این است که ما مأمور به وظیفه ایم و نتیجه فرع آن بوده است" خرده گرفته و برای اثبات نظریه ضد دینی عدم الزام حجاب، سخن امام را زیر سؤال برده است.

افکار او در حوزه حکمت اسلامی نیز به تقابل با امام راحل و بزرگان فلاسفه و همچنین عرفان اسلامی منتهی شده است و در عین کم مایگی علمی، به همراه طیفی منحرف الفکر کج اندیش، به روند تخریب دانش پژوهی عمیق ادامه داد و بر سرمایه های دانشی دانشمندان بزرگ اسلامی. کینه ورزانه تاخت. مهدی نصیری و امثال او چه آگاهانه و چه ناآگاهانه پازلی را کامل می کنند که سر در بیرون مرزها و سرویس های جاسوسی دشمنان اسلام و انقلاب دارد.

والسلام

حوزه علمیه قم، اسداله شکریان

/1370/د102/ف

ارسال نظرات