۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۶۶۴۵۶۹
در پنجمین نشست هسته ارتباطات میان فرهنگی؛

رییس کلیسای ایالت اورگن امریکا از عشقش به حسین گفت

رییس کلیسای ایالت اورگن امریکا از عشقش به حسین گفت
پنجمین نشست هسته ارتباطات میان فرهنگی با عنوان «برای عشق به حسین(ع)» برگزار شد و جان شاک، کشیشی مسیحی امریکا دربارۀ اربعین و از ارادتش به امام حسین(ع) گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پنجمین نشست هسته ارتباطات میان فرهنگی با عنوان «برای عشق به حسین علیه السلام» برگزار شد. در ابتدای این نشست، دکترمحمدحسین شعاعی، عضو هیأت علمی گروه ارتباطات و تبلیغ دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات و مدیر هسته ارتباطات میان فرهنگی، ضمن معرفی اجمالی هسته به ارائه توضیحاتی پیرامون آقای جان شاک (John Shuck) پرداخت.

دکترمحمدحسین شعاعی  اظهار داشت: جان شاک، کشیشی مسیحی در امریکاست که براساس آشنایی با اربعین و حضور در این منسک و مراسم دینی در عراق، به شدت شیفته امام حسین(ع) شده است.

وی در ادامه در این مسیر به تهیه مستندی با عنوان "برای عشق به حسین علیه السلام" مبادرت ورزیده که مورد استقبال مخاطبان مسلمان و غیرمسلمان در سطح جهانی قرار گرفته است. در ادامه، جان شاک، میهمان نشست، ابتدائا به خواندن جملاتی از کتابی که در مورد امام حسین(ع) در دست تهیه دارد، پرداخت.

وی امام حسین(ع) را نمادی از حقیقت، صداقت و انسانیت برشمرد و اذعان کرد که حضور افراد از ملیت ها و قومیت های گوناگون در مراسم معنوی اربعین نشان می دهد که امام حسین(ع) شخصیتی فرادینی دارد.

جان شاک، به بیان معانی مدنظرش از «لبیک یا حسین» پرداخت و این جمله را بازتابی از هویت و معنویت انسان دانست. امری که به باور او در جهان معاصر بسیار مهم و مغفول واقع شده است. این مستندساز امریکایی سپس با گزیزی به وضعیت کنونی کشورش در مواجهه با ویروس کرونا بیان کرد که امریکا در ورطه سقوط قرار گرفته است و این نکته را خود امریکایی ها و افراد مطلع به خوبی دریافته اند.

جان شاک اذعان و تاکید کرد که بر اساس سیاست های نانوشته رسانه های بین المللی مانند سی ان ان و بی بی سی، متاسفانه بازنمایی خوب و بی طرفانه ای از مناسک اربعین که یکی از بزرگرین مناسک دینی جهان است وجود ندارد و همین سبب شده است که مردم جهان چیزی از اربعین و بالتبع آن از امام حسین(ع) ندانند؛ این در حالی است که اگر مردم جهان از اریعین و امام حسین(ع) اطلاعاتی کسب کنند، بی تردید جذب و شیفته ایشان خواهند شد.

در پایان، این نشست علمی که به همت هسته ارتباطات میان فرهنگی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات به صورت مجازی برگزار شد، با پرسش هایی از سوی شرکت کنندگان از جمله بیان مواردی از مناسک اربعین که حین حضور برای وی جالب بوده است، کرونا و اربعین، پیش بینی اربعین در سال های آتی و پاسخ های جان شاک و اظهار مسرت وی از حضور در این جلسه پایان پذیرفت./د102/ق

ارسال نظرات