۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۶۴۶۲۹
در قم برگزار شد؛

همایش "بررسی آثار فاجعه بار حضور رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس"

همایش
همایش «بررسی آثار فاجعه بار حضور رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس» با حضور آیت الله کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان و رییس بسیج حقوقدانان کشور در قم برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همایش «بررسی آثار فاجعه بار حضور رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس» پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و سرهنگ انبارکی رییس بسیج حقوقدانان کشور در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد.

عادی سازی روابط دردی از رژیم غاصب صهیونیستی دوا نمی کند

آیت الله کعبی در ابتدای این همایش با بیان اینکه عادی سازی روابط کشورهای مزدور منطقه با رژیم صهیونستی دردی از این رژیم غاصب دوا نمی کند، مطرح کرد: امروز تفکر غالب در فلسطین، تفکر مقاومت بوده و این دیدگاه نسبت به گذشته تقویت شده و روز به روز رژیم صهیونیستی را بیشتر تهدید می کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رژیم هیأت حاکمه ای که در سایه اشغال شکل بگیرد از لحاظ حقوق بین الملل اعتبار ندارد، عنوان کرد: منشور سازمان ملل نیز تأکید می کند که با اشغال و جنگ نمی توان دولت سازی کرد و دولتی که با این کار شکل بگیرد به رسمیت شناخته نمی شود، بنابراین رژیم صهیونیستی هیچگونه اعتباری ندارد و به رسمیت شناخته نمی شود.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بر پایه تجاوز، قلدری، حیله، مکر، جنایتگری، کشتار مردم بی گناه، قتل و غارت پایه گذاری است و شواهدی وجود دارد که خود سازمان ملل این رژیم غاصب را اشغالگر شناخته است، اما علی رغم همه اینها اشغالگری ادامه دارد؛ امروز دیوان ICC این رژیم غاصب را تحت تعقیب کیفری قرار داده است، اما سیاسی کاری ها و حمایت های آمریکا و انگلیس مانع این کار شده است؛ این نکته را باید دانست که حمایت آمریکا و انگلیس از وضعیت اشغالگری در فلسطین، اعتبار دیوان بین المللی کیفری را نیز از بین برده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در تحقق آرمان این کشور حرف اول را می زند و همه فلسطینی ها یکصدا حامی فرهنگ مقاومت هستند، ابراز کرد: عادی سازی روابط از لحاظ حقوقی هیچگونه اثری ندارد و از لحاظ سیاسی نیز عمر این رژیم را کوتاه تر خواهد کرد، زیرا نه تنها ملت بحرین و امارات به این ذلت تن نمی دهند و به آرمان مردم فلسطین خیانت نمی کنند، بلکه این کار بیداری اسلامی را در منطقه افزایش می دهد.

عادی سازی روابط به افتراق و تشتت کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس می انجامد

همچنین سرهنگ انبارکی با بیان اینکه قدرت جبهه مقاومت سبب شد تا دشمنان سناریوی ایران هراسی را در کشورهای اسلامی دنبال کنند، عنوان کرد: رژیم صهیونیستی می پنداشت می تواند پشت جبهه مقاومت را به خاک بزند، اما نه تنها نتوانست، بلکه روز به روز شاهد افزایش قدرت این جبهه است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با تأکید بر اینکه امروز اقتصاد آمریکا و رژیم صهیونیستی یک اقتصاد ورشکسته است، مطرح کرد: این جنایتکاران با سناریوی ایران هراسی سعی می کنند به کشورهای مرتجع منطقه و گوهای شیرده خود سلاح بفروشند تا اقتصاد خود را نجات دهد.

وی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در منطقه و ناکامی ترامپ در منطقه غرب آسیا، به انتخابات آمریکا اشاره و اظهار کرد: امروز ترامپ برای انتخابات آینده خود می خواهد با عادی سازی روابط برخی کشورها با اسرائیل برای خود برگ برنده درست کند؛ کشورهای مرتجع منطقه نمی دانند که اگر به رژیم صهیونیستی به عنوان یک ولد نامشروع شناسنامه بدهند، در آینده میراث خور آنها خواهد شد و کشورشان را غارت خواهد کرد.

سرهنگ انبارکی با بیان اینکه عادی سازی روابط به نفوذ رژیم صهیونیستی در دستگاه های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشورهای جهان اسلام منجر خواهد شد، ابراز داشت: اگر این رژیم غاصب به رسمیت شناخته شود در آینده شاهد صبرا و شتیلاهای بسیاری برای کشورهای حوزه خلیج فارس و انشقاق و تشتت و افتراق در کشورهای اسلامی خواهیم بود./841/پ202/ق

ارسال نظرات